English

رفتارهای تفرقه آمیز در فضای مجازی

بساط عجیب و شگفت آوری در آستانه انتخابات مجلس در فضای مجازی برپا شده است. حرف های زیادی زده می شود و مطالب مختلفی منتشر می گردد.

رفتارهای تفرقه آمیز در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل،بساط عجیب و شگفت آوری در آستانه انتخابات مجلس در فضای مجازی برپا شده است. حرف های زیادی زده می شود و مطالب مختلفی منتشر می گردد. هر کاندیدایی با استفاده از هواداران خود می خواهد با طرح مطالبی، دیگران را تحت تأثیر قرار بدهد و به طریقی برای بالا بردن میزان رأی اقدام نماید.

در این فضا نه کنترلی است و نه رعایت اخلاق حرفه ای. گویا عده ای مأموریت دارند پرچم تخریب بالا ببرند و گفته ها و سفارش دیگران را به نام خود منتشر نمایند و فخر فروشی بکنند.

مردم و کسانی که در فضای مجازی فعال هستند تقریبا به این باور رسیده اند که نباید به هر حرف و نوشته ای و یا به هر تحلیلی اعتماد بکنند. وقتی مواجب بگیران با برخوردهای سرد مخاطبان مواجه گردند به مرور دست رد مردم را بر سینه خود احساس خواهند کرد.

خداوند متعال درآیه 140 سوره نساء می فرماید:و(خداوند این حکم را) در کتابش به شما نازل کرده که هر گاه بشنوید افرادی آیات خدا را انکار و استهزا می کنند با آن ها ننشینید تا به سخن دیگری بپردازند و گرنه شما هم مثل آنان خواهید بود. خداوند ، همه منافقان و کافران را در دوزخ جمع می کند.

آن هایی که فضای مجازی را به عرصه ای برای خودنمائی ها تبدیل کرده اند وقتی مشاهده کنند که گفته ها و نوشته هایشان خریداری ندارد به مرور از راه اشتباه و غلطی که در پیش گرفته اند بر می گردند و دیگر جرئت بازی با آبروی افراد را پیدا نمی کنند.

بی توجهی به نوشته هایی که بوی کینه، عداوت و باج خواهی از آن ها به مشام می رسد بهترین راه برای توقف رفتارهای تفرقه آمیز می باشد.

هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام رضا(ع) می فرماید: چون شنیدی کسی حق را انکار می کند و دروغ می شمارد و به اهلش بد می گوید از نزد او برخیز و با او همنشین مباش.

انتخابات عرصه ای برای اثبات وفاداری ملت شریف و نجیب ایران اسلامی به نظام و انقلاب می باشد. تلاش برای بالا بردن میزان مشارکت مردم وظیفه همه افراد علاقه مند به انقلاب است. وجود وحدت و حاکم شدن فضای رقابتی سالم و به دور از هرگونه حاشیه و تنش در تحقق این هدف بزرگ می تواند تأثیر بسزائی داشته باشد.

هر کسی که بخواهد به دیگران نسبت ناروا بدهد و به رواج دروغ در فضای مجازی بپردازد و حق را پایمال کند باید بر اساس فرمایش قرآن کریم و سفارش ائمه معصومین با عکس العمل مسلمانان مواجه شود که اولین گام دراین راه، ترک جمعِ وابسته به آن ها و همنشین و همکلام نشدن با چنین افراد می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه