English

حمیدرضا محمدحسینی خبر داد؛

صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی از بندر شهید باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از صادرات یک محموله آهن اسفنجی به ارزش صادراتی 5 میلیون دلار از طریق این بندر به کشورهای همسایه جنوبی ایران خبر داد.

صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی از بندر شهید باهنر

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، از صادرات یک محموله آهن اسفنجی به ارزش صادراتی 5 میلیون دلار از طریق این بندر به کشورهای همسایه جنوبی ایران خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار، محموله آهن اسفنجی با تناژ نزدیک به 30 هزار تن با ارزش تقریبی بیش از 5 میلیون دلار از بندرشهید باهنر به مقصد یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، بارگیری و ارسال شد.

محمدحسینی با بیان اینکه آهن اسفنجی باید با شرایط خاص بارگیری و حمل شود، افزود: عملیات تزریق گاز نیتروژن به انبارهای کشتی برای جلوگیری از اکسیداسیون این محموله توسط بخش خصوصی و زیر نظر ناظران واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست این بندر انجام گرفت.

وی با اشاره به کاربردهای این محصول صادراتی گفت: آهن اسفنجی به‌ عنوان جایگزین قراضه با احیای مستقیم سنگ آهن (گندله) بدون نیاز به ذوب (از طریق حذف اکسیژن) تولید می شود، پس از ذوب و احیای مجدد آن در کارخانه فولاد سازی، در فرآیند ریخته گری به شکل محصولات مورد نیاز در می‌آید و به سه شکل اسلب (تختال)، بیلت(شمش) و میلگرد روانه بازار مصرف می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به سال رونق تولید خاطرنشان کرد: ایران به همراه کشور هند از جمله بزرگترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

شایان ذکر است؛ بندر شهید باهنر از بندرهای قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی جنوب کشور است. این بندر با ظرفیت سالانه 2.5 میلیون تن کالا، امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.

برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آب های آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه