English

رشد بودجه عمرانی کردستان ۶ برابر میانگین کشوری

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کردستان از رشد بودجه عمرانی کردستان به میزان 6 برابر میانگین کشوری خبر داد.

رشد بودجه عمرانی کردستان 6 برابر میانگین کشوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بیستمین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کردستان شامگاه چهارشنبه در محل استانداری کردستان برگزار شد.

بررسی لایحه بودجه سال 99 برای استان، بررسی سند راهبردی و اجرایی آمایش کردستان و اصلاح بندهایی از آیین نامه اجرایی این شورای توسعه و برنامه ریزی از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

در بررسی بودجه اختصاص یافته به کردستان در سال 99 عنوان شد: با اشاره به رشد 2/5 درصدی بودجه عمرانی کشور، بودجه عمرانی استان کردستان با 29 درصد رشد نزدیک 6 برابر از میانگین کشوری بیشتر افزایش داشته است.

بهرام نصرالهی زاده با اشاره به این موضوع گفت: در لایحه بودجه 99 تمرکز بر طرح های مهم استان بوده است و برای مثال سعی شده به پروژه هایی مثل راه آهن استان نگاه ویژه ای وجود داشته باشد.به طوری که برای این طرح که از جمله طرح های مصوب ملی است 350 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که بیش از دو برابر سال گذشته است.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کردستان افزود: در مجموع پروژه های استانی از 1396 میلیارد در سال جاری به رقمی بالغ بر 1800 میلیارد در سال آینده افزایش یافته است.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در ادامه این جلسه با توجه به رشد بودجه عمرانی استان این موضوع را نشانه عزم دولت نسبت به برداشتن گام های بلند در راستای توسعه استان دانست و از مسئولان استانی به ویژه نمایندگان مجلس خواست با جدیت پیگیر بالا رفتن سهم کردستان از بودجه سال آینده در مراحل تصویب آن در مجلس باشند.

مسئولان ارشد استان در ادامه این جلسه به مطالعه و بررسی سند راهبردی و اجرایی آمایش استان کردستان پرداختند.این سند مهم که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه و تدوین شده است مبنای عملکرد دستگاه های اجرایی استان خواهد بود و در این رابطه بعضی از مسئولان خواستار تعامل بیشتر با سازمان های ذی ربط در تدوین و اجرای این سند شدند.

آخرین موضوع مطرح شده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان بررسی و تصویب تغییرات در بخش هایی از آیین نامه اجرایی این شورا بود که با بحث و مذاکره اعضا انجام شد.

گفتنی است در حاشیه این جلسه از زحمات چندین ساله سردار رجبی فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر  تقدیر و تشکر به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه