English

رعایت اخلاق تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی

کاندیداهای مجلس شورای اسلامی با رعایت اخلاق تبلیغاتی همواره تقوی را باید در نظر داشته باشد . یعنی یک نامزد و هواداران وی کاری نکنند که همراه با تهمت و افترا باشد.

 رعایت اخلاق تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نامزدهای انتخاباتی برای معرفی خود و برنامه های در نظر گرفته شده مجبورند که شیوه های مختلف تبلیغات را مورد استفاده قرار بدهند.

بدون شک در یک نظام اسلامی امکان استفاده از هر نوع روش و تبلیغی وجود ندارد و باید این کار در چارچوب قانونی، شرعی و اخلاقی انجام پذیرد.

قرار گرفتن در جایگاه رفیعی چون نمایندگی مردم در مجلس ویژگی هایی را طلب می کند که توانایی نامزدها در پوشش دادن اهداف نظام وانقلاب از مهم ترین آن ها محسوب می شوند.

بحث تبلیغات در انتخابات عرصه عرضه توانایی های هر یک از نامزد ها به مردم است به عبارتی دیگر کاندیداها با بیان ظرفیت ها، توانمندی ها و برنامه ها ، قابلیت های خود را در اختیار مردم قرار داده و به نوعی با آن ها اتمام حجت می کنند مبنی بر این که با انتخاب او مردم می توانند در تقویت نظام و رسیدن به اهداف مشارکت او را همراهی نمایند.

نامزد مجلس شورای اسلامی با رعایت اخلاق تبلیغاتی همواره تقوی را باید در نظر داشته باشد . یعنی یک نامزد و هواداران وی کاری نکنند که همراه با تهمت و افترا باشد.

رعایت تقوی یک نامزد را به سمت بیان واقعیت ها و دوری از بداخلاقی ها و حاشیه سازی ها راهنمایی می کند تا برای بیان حق و حقیقت تلاش نماید.

استفاده از ابزارهای مشروع یکی دیگراز اصول تأثیر گذار در تبلیغات محسوب می شود. نامزد های مجلس و هواداران آن ها در استفاده از ابزار مشروع نیز باید طوری رفتار نمایند که بیرون از دایره شریعت و اخلاق نباشد.

بهره بردن از قدرت سخنوری و قدرت بیان از دیگر ابزار مورد نیاز تبلیغاتی است که می تواند در کسب موفقیت نقش مهم و اساسی ایفا نماید.

رعایت اخلاق اسلامی و انسانی در انتخابات و ایام تبلیغات ضروری است. کتمان حقایق و عدم تبیین آن ها و تنها ضربه زدن به رقیب جایز نیست و م توان آن را حرکتی ضد اخلاقی تلقی کرد.

برای برگزاری یک انتخابات سالم نیازمند رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی همه نامزدها و هوادارن آن ها می باشد. اگر در انتخابات اصول اخلاقی رعایت نشود نباید نسبت به حرکت جامعه اسلامی به سوی کمال امیدوار شد.

و در نهایت اگر نامزد انتخابات مجلس امانتداری و اطاعت از آموزه های قرآنی را دردستور کار قرار ندهد نمی تواند تأثیر بیشتری در جامعه داشته باشد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه