English

رضانیا:

یک هزار و ۲۹۴ کیلو مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در کیش معدوم شد

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از معدوم سازی یک هزار و 294 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در این جزیره خبر داد.

یک هزار و 294 کیلو مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در کیش معدوم شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بازرسی های بهداشت محیط با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان، پیشگیری از بروز بیماری های قابل انتقال از آب و غذا، نظارت بر مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و همچنین نمونه برداری از مواد غذایی حساس و به همت مرکز توسعه سلامت کیش صورت می گیرد.

رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش عنوان کرد: در بازه زمانی یک ماهه آبان، تعداد 659 بازدید به عمل آمده و در این مدت، یک محل غیربهداشتی و فاقد صلاحیت تعطیل شده است.

وی با تأکید بر اهمیت نگهداری صحیح موادغذایی و رعایت زنجیره سرد و گرم، گفت: کارشناسان با استفاده از دماسنج های لیزری و نفوذی، دمای یخچال، فریزر و سردخانه های نگهداری مواد غذایی و همچنین دمای پخت، انواع غذاها را کنترل کرده و در مواردی که مغایر با استاندارد های لازم باشد، اخطار  برای رفع نقص بهداشتی موجود صادر می شود.

رضانیا افزود: 20 مورد نمونه برداری میکروبی از منابع آب آشامیدنی، 19مورد نمونه برداری از نان، 886 مورد سنجش دمای مواد غذایی و محل های نگهداری، 67مورد سنجش روغن، 10مورد سنجش نمک نان، 10مورد سنجش نان از نظر وجود جوش شیرین، 5مورد نمونه برداری از مواد آرایشی و بهداشتی، 5مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک و یک نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، در آزمایشگاه مواد غذایی مورد آزمایش قرار گرفته است.

وی ادامه داد:  در این مدت، حدود هزار و 294 کیلو مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف جمع‌آوری و ضبط و پس از مراحل قانونی و با هماهنگی مراجع قضایی معدوم شد.

این مقام مسئول، صدور 815 کارت بهداشتی و رسیدگی به 16 مورد شکایات را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان کرد.

رضانیا گفت: سنجش بار میکروبی سطوح میز کار، تجهیزات و ظروف نیز از اولویت های بازدیدها است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه