English

رییس هیئت مدیره انجمن مدیران مالی اصفهان:

حسابداران در شفاف سازی مالی جامعه نقش ویژه ای دارند

رییس هیئت مدیره انجمن مدیران مالی اصفهان گفت:حسابداران ابزارهای مهمی برای شفاف سازی مسائل مالی جامعه هستند.

حسابداران در شفاف سازی مالی جامعه نقش ویژه ای دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رضا صنعتی زاده  در جمع اصحاب رسانه با اشاره به نقش  حسابداران در شفافیت اقتصادی جامعه بیان داشت:حسابداران ابزارهای مهمی برای شفاف سازی مسائل مالی جامعه هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و هفتصد هزار حسابدار در سطح ایران وجود دارند که از این تعداد۹۰ هزار نفر در استان اصفهان فعالیت می کنند، افزود: 10 هزار کارخانه در سطح استان به صورت فعال داریم که مهمترین آنها ذوب آهن، پالایشگاه و پتروشیمی وگروه صنعتی انتخاب اساس کار مالیشان به واسطه حسابداران انجام می شود.

صنعتی زاده ادامه داد: شرکت ذوب آهن با ۲۶۰ حسابدار و گروه صنعتی انتخاب با۱۸۰ حسابدار بیشترین تعداد حسابداران و حسابرسان مالی رادارند و این تعداد نشان دهنده نقش مهم حسابداران در مسائل مالی شرکتها است.

دبیر انجمن بزرگداشت روز حسابدار در ادامه به بیان تاریخچه ای از حسابداری پرداخت و گفت:پدر علم حسابداری لوکاپاچیولی مربوط به قرن ۱۸ است ولی ازسال۲۰۰۸فدراسیون بین المللی حسابداری ۱۱تا۱۷ آذر ماه را به عنوان هفته بزرگداشت مقام حسابدار و ۱۵ آذر را به عنوان روز حسابدار عنوان کردو ما نیز از سال ۹۳ دبیرخانه دائمی برای بزرگداشت مقام حسابدار تشکیل داده ایم که هر سال با رویکرد خاصی برگزار گردیده است.

وی به جایگاه حساس حسابداران در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: ارائه گزارشات شفاف به مردم در بحث‌های مالیاتی، پولشویی و شفاف سازی به حسابداران مربوط می‌شود.

رییس هیئت مدیره انجمن مدیران مالی اصفهان اظهار کرد: همایش بزرگداشت روز حسابدار امسال برای ششمین سال و با رویکرد نقش حسابداران در شفافیت اقتصادی جامعه در ۱۸ آذر ماه برگزار خواهد شد.وامیدوار هستیم با پیگیری بیشتر بتوانیم این روز را در تقویم ملی نیز ثبت کنیم که البته علی رغم پیگیری های انجام شده ولی تا کنون موفق به ثبت آن نشده ایم.

در ادامه عضو هیئت مدیره انجمن مدیران مالی اصفهان نیز با اشاره به اینکه جامعه حسابداران یکی از بزرگترین جوامع حرفه ای دنیا می باشد، گفت:با توجه به نقش کلیدی حسابداران، مدیران مالی و حسابرسان در سلامت فضای اقتصادی کشور ، باید به ایشان نگاه ویژه ای معطوف داشت.

فاطمه هادلوند بیان کرد: هر سال متناسب با مسائل روز حرفه حسابداری و اقتصاد کشور رویکردی مشخص و محتوای سخنرانی‌ها و برنامه‌های همایش بر این اساس تدوین می‌گردد که امسال رویکرد همایش  نقش حسابدارن در شفافیت اقتصادی جامعه است.

وی افزود: تقویت جایگاه این جامعه حرفه ای، در شرایط حساس کنونی که مسئله مقابله با فساد مالی و اقتصادی به عنوان یکی از اولویت های کشور می باشد می تواند زمینه ساز توسعه پایدار و جلوگیری ازبروز تقلب ، فساد و هدر رفت سرمایه های ملی شود.

به گزارش موج، برای ششمین سال همایش بزرگداشت روز حسابدار ۱۸ آذر ماه در سالن اجتماعات سیتی سنتر اصفهان برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه