English

سعید فرح‌ بخش:

۵ مرکز نوآوری در لرستان تاسیس شده است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان، از تاسیس 5 مرکز نوآوری تخصصی در این استان خبر داد.

5 مرکز نوآوری در لرستان تاسیس شده است

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، سعید فرح بخش، گفت: 5 مرکز نوآوری در لرستان تاسیس شده که ۲ مرکز آن، با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی، در شهرستان بروجرد فعالیت می کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان که در آئین افتتاح انجمن صنایع دستی و رونمایی از مجوز مرکز نوآوری انیمیشن بروجرد سخن می‌گفت، افزود: مراکز نوآوری، خدمات ایده پردازانه و خلاقانه ای در زمینه های مختلف و تخصص های مختلف در اختیار جوانان در مقاطع مختلف مدارس، دانشگاهها و افراد حرفه ای و متخصص در یک زمینه خاص را ارائه می دهد.

سعید فرح بخش افزود: هم اکنون پنج مرکز نوآوری در لرستان تاسیس شده که ۲ مرکز از آنها شامل مرکز نوآوری انیمیشن بروجرد و مرکز نوآوری زاگرس پوش در بروجرد فعالیت دارند .

وی با اشاره به حمایت این دانشگاه از مراکز نوآوری گفت:  حمایت های مختلفی اعم از برگزاری کارگاه های مختلف در زمنیه های تخصصی هر رشته، ثبت اختراع، مشاوره تخصصی و حرفه ای و مدیریت کسب و کار در حمایت از ایده های خلاقانه نوآور توسط مراکز نوآوری به صاحیان ایده های خلاقانه ارائه می شود.

فرح بخش گفت: مراکز نوآوری و مراکز رشد خوشه های فناوری در استان می توانند بسیاری از مشکلات مرتبط با بیکاری و رفع مشکلاتی در راستای اشتغال زایی را حل کنند و در مجموع فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی چون رشته ها را بر اساس نیاز شغلی تعریف می کنند به شغل نزدیک تر هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به ثبت بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو سازی گفت: دانشگاه علمی کاربردی آمادگی حمایت و ایجاد این رشته را دارد و راه اندازی انجمن صنایع دستی و سنتی بروجرد نیز می تواند مقدمه ای برای طرح جامع گردشگری در استان باشد.

در ادامه این مراسم، علی کردی رئیس کانون کارآفرینان لرستان و رئیس دانشگاه علمی کاربردی شماره 2 بروجرد نیز، گفت: بروجرد پایتخت انیمیشن کشور  است که راه اندازی مرکز نوآوری انیمیشن در بروجرد نیز باعث خواهد شد تا هنرمندان و صنعت گران عرصه سینما بهتر دیده شوند .

وی افزود: انیمیشن بروجرد از ظرفیت مطلوبی برخوردار است بطوریکه با تقویت این بخش می توان امیدوار به اشتغال حدود 10 تا 15 هزار نفر شد.

کردی با اشاره به تلاش دانشگاه علمی کاربردی در اخذ مجوز مرکز نوآوری انیمیشن بروجرد گفت: انیمیشن بخش بسیار مهم ، پویا و هنرمندانه است که می توان در این بخش از ایده های خلاقانه و نوآورانه حمایت کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شماره 2 بروجرد یادآور شد: ثبت بروجردب عنوان شهر ملی ورشو سازی ظرفیت مطلوبی برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت در این شهر دارد که می تواند به بهبود و تقویت فضای کسب و کار کمک کند.

وی با اشاره به راه اندازی انجمن صنایع دستی بروجرد گفت: این انجمن با  هدف انسجام، هم افزایی و استیفای حقوق واحدهای صنایع دستی ایجاد شده است که در زمینه آموزش ، پژوهش و کمک به هنرمندان ، صدور مجوزهای مرتبط و برگزاری نمایشگاهها، فعالیت خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه