English

سرهنگ حسن آزادی مطرح کرد؛

کمبود تجهیزات و نیروی انسانی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: استمرار در فعالیت ها و وظایف این یگان در حالی صورت می پذیرد که با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی تشکیلاتی مواجه است.

کمبود تجهیزات و نیروی انسانی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرهنگ حسن آزادی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه برخورد های یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان با  تعامل وحمایت های خوب دریابانی به صورت مشترک استمرار دارد، از تشدید برخورد های یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان در ماه های اخیر خبر داد.

سرهنگ آزادی با بیان اینکه  استان هرمزگان دارای 22 بندر صیادی و موج شکن  و 39 مرکز تخلیه صید است، تصریح کرد: این استان با برخورداری از  چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی و بالغ بر 31 هزار نفر صیاد، فعالیت های گسترده ای برای حفاظت از منافع صیادان و ذخایر آبزیان طلب می کند.

وی با بیان اینکه هرمزگان گسترده ترین استان ساحلی کشور است افزود: مجموعه پایگاه های حفاظت منابع آبزیان هرمزگان شامل هفت پایگاه که در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، بندرکلاهی، قشم، ابوموسی، پارسیان واقع شده است، که مهمترین ماموریت پایگاه ها حفاظت از منابع و ذخایر آبزی آب های تحت حاکمیت و صلاحیت جمهوری اسلامی ایران اعم از آبهای داخلی، مرزی، دریایی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: استمرار در فعالیت ها و وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات در حالی صورت می پذیرد که با کمبود تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی تشکیلاتی مواجه است.

وی وجود شناور های بی هویت که سبب  کسادی کسب و کار صیادان مجاز شده است، ورود شناور های صیادی غیر مجاز از استان های همجوار ( به ویژه استان های بوشهر و سیستان و بلوچستان)، افزایش شناورهای غیر مجاز، خروج از مرز و عدم رعایت تعرضات مرزی شناور های صیادی و عدم اطلاع از عواقب آن و ... را از اهم تهدایدات صید و صیادی استان هرمزگان خواند.

 سرهنگ آزادی کشف هزار و 125  طاقه تور منوفلامن،77 دستگاه تور ترال قایق، بالغ بر 100جفت تخته ترال، توقف 120 فروند شناور غیر مجاز متخلف اعم از قایق، لنج و کشتی و دستگیری بالغ بر 180 نفر متهم و معرفی 85 مورد شناورهای متخلف به کمیسون تخلفات صیادی را از اهم اقدامات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در 6 ماهه ابتدای سال 98 خواند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به تشدید برخوردهای یگان در سراسر استان گفت: خوشبختانه در هفته اخیر با اجرای طرح پاکسازی با اعزام گشت های مشترک در پایگاه های بندرعباس و قشم تنها در شهرستان خمیر بالغ بر 10 جفت تخته ترال  مخرب و 10 طاقه تور غیر مجاز کشف شده است که این فعالیت نیرو های حفاظت منابع آبزیان شیلات  قابل تقدیر و موجب رضایتمندی جامعه صیادی و مسئولین شیلات شهرستان مربوطه شده است.

وی با بیان اینکه تعامل و هماهنگی بین اداره کل شیلات، فرماندهی دریابانی و یگان حفاظت منابع آبزیان در وضعیت بسیار مطلوب و رضایت بخشی قرار دارد گفت: ایجاد صید پایدار و امن در کنار ایجاد نا امنی برای صید غیر مجاز و افراد سودجو از اهم فعالیت های یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان است.

 سرهنگ آزادی با تاکید بر اینکه صیادان زحمت کش  و به مراتب سخت کوش، جامعه ای شریف را تشکیل می دهند که به یکی از حلال ترین روش ها کسب در آمد می کنند، گفت: صیانت از حقوق صیادان، آرامش، امنیت و حفظ منابع در آمد زایی آن ها برای امروز و آینده از افتخارات یگان حفاظت منابع آبزیان است که یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات با تمام توان خود در مقابل سود جویان صید غیر مجاز می ایستد.

 وی افزود:  شماره تلفن  ستاد یگان استان33331434 آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه