English

معاون وزیر کشور عنوان کرد:

شهرداران در پی ایجاد و جلب سرمایه اجتماعی باشند

معاون وزیر کشور خطاب به شهرداران استان کردستان گفت: با پشت میز نشینی و دستور دادن حس تعلق خاطر وسرمایه اجتماعی ایجاد نمی شود بنابراین در پی ایجاد وجلب سرمایه اجتماعی باشید.

شهرداران در پی ایجاد و جلب سرمایه اجتماعی باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، مهدی جمالی نژاد پیش از ظهر امروز شنبه در گردهمایی شهرداران شهرهای استان کردستان اظهار داشت: روی آوری به روش ‌های خلاقانه در حوزه های مختلف بویژه مبلمان شهری، فضای سبز، گردشگری و اداره شهر با کمترین ابزار و امکانات میتواند بهترین بهره‌برداری را برای توسعه شهرها انجام داد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: شهر وقتی رونق می‌گیرد که مردم را درگیر کرده و منافع شهر و منافع ذینفع هم راستا شوند و در این صورت امنیت سرمایه‌گذاری، رونق، شادابی و سرمایه اجتماعی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقتی شهرداری با مردم و مردم هم با شهرداری شریک شوند، اقدامات و فعالیت های حوزه شهری بهتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد، افزود: از شهرداران انتظار می رود اعتماد سازی در میان مردم را اولویت خود قرار داده و با تمام توان برای تقویت آن تلاش کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه شهرداران و مدیران شهری جلوی سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنند، اضافه کرد: اگر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهری و روستایی منطقه به خوبی بهره‌برداری شده و خلاقانه معرفی شوند، جذب سرمایه گذار نیز آسانتر انجام می‌شود.

وی از شهرداران خواست در اداره شهر نگاه نو و خلاقانه داشته و از آداب، رسوم و ظرفیت‌های موجود منطقه برای توسعه شهری استفاده کنند و به جای کپی برداری از ایده سایر شهرها و مناطق کشور برای ساختن شهری زیبا از ظرفیت های خود بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه کار شهرداری فقط انجام پروژه‌های عمرانی نیست، یادآور شد: شهردار باید با اقشار مختلف مردم از نویسندگان و هنرمندان گرفته تا پیشه‌وران آشنا باشد و حس تعلق خاطرشان به شهر را سنجیده و سرمایه اجتماعی ایجاد کند ضمن اینکه پشت میز نشستن و دستور دادن سرمایه اجتماعی،  رفاقت و صمیمیت ایجاد نمی‌کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با انجام همین کارها می‌توان علاوه بر ایجاد سرمایه اجتماعی، حس تعلق خاطر شهروندان و روستاییان را برای مشارکت در فعالیت های توسعه شهرها افزایش داد و امنیت سرمایه‌ای ایجاد و سرمایه گذاران بیشتری جذب کرد.

وی یادآور شد: سرمایه گذاری نباید حتما بزرگ باشد بلکه در بسیاری از مواقع با سرمایه‌گذاری‌های کوچک شهروندان می‌توان تحول و توسعه‌ای بزرگ ایجاد کرد بنابراین از مدیران شهری انتظار می‌رود خود را خیلی محدود به جذب سرمایه‌گذاران بزرگ نکنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداران و مدیران شهری باید با نگاه نو و روش‌های خلاقانه شهر را مدیریت کرده و با تقویت اعتماد سازی بین مردم، سرمایه اجتماعی برای خود ایجاد کنند.

جمالی نژاد افزود: در بسیاری از مواقع باید موضوع محور پیش رفت و حتی می‌توان گاهی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد ضمن اینکه با برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور نمایندگانی از شهرها و استان‌های موفق، کارشناسان ذیربط را با مسائل مختلف آشنا کرد.

در ادامه این همایش تعدادی از شهرداران شهرهای استان کردستان به بیان مسائل و مشکلات شهر و منطقه خود که عموما حول محور عدم درآمد پایدار، دیون و بدهی شهرداری ها، نیروی انسانی مازاد و نبود سرمایه گذار برای اجرای طرح های عمرانی و خدماتی بود، پرداختند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز شنبه همراه برخی از معاونان خود از جمله دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی، جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی و رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی این وزارتخانه در سفری 2 روزە بە کردستان آمد، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از نواحی منفصل و برخی پروژەهای عمران شهری از جمله مراحل اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیر همسطح توحید،  شرکت در جلسە شورای توسعە استان، نشست با فعالان اقتصادی، دیدار با مردم، نشست با روحانیون و ماموستایان دینی و شرکت در جشن بزرگ میلاد پیامبر (ص) بە مناسبت آغاز هفتە وحدت از برنامەهای وزیر کشور در سفر به کردستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه