English

کریم لطفی مطرح کرد؛

آغاز اجرای پوشش محافظ محوطه کاوش مسجد «عتیق» اردبیل

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اجرای پوشش محافظ محوطه کاوش مسجد عتیق اردبیل خبر داد.

آغاز اجرای پوشش محافظ محوطه کاوش مسجد «عتیق» اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کریم لطفی ، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در بازدید از محوطه کاوش جمعه مسجد اردبیل گفت: کاوش جمعه مسجد با هدف تکمیل تحقیقات میدانی پیشین و لایه‌نگاری توالی دوره ها و بازنگری عرصه و حریم قبلی و تاریخ‌گذاری شکل‌‌گیری و توسعه مسجد و برنامه‌ریزی جهت ساماندهی و مهیا نمودن زیرساخت‌های گردشگری مذهبی طی ماه های اخیر آغاز شد.

وی افزود: محدوده کاوش و خاکبرداری شامل  10 ترانشه در ابعاد 10 در 10 متر است که به عبارتی بزرگ ترین محدوده کاوش در کشور را شامل می شود.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: با نزدیک شدن فصل سرما و شروع بارندگی و به لحاظ اهمیت حفاظت از محوطه کاوش، پوشش بر روی محوطه اجرا می شود.

به گفته لطفی با تامین تجهیزات مورد نیاز نصب پوشش در حال اجرا است و با تامین اعتبار فاز دوم عملیات کاوش در این محوطه تداوم خواهد یافت.

وی افزود:  مسجد جامع عتیق اردبیل معروف به جمعه مسجد از جمله آثار تاریخی مهم شهر اردبیل از عصر سلجوقی است که در 28 خرداد ماه سال 1315 به شماره 248 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه