English

حسین پیرموذن :

مرزهای مشترک فرصت مناسبی برای رشد و توسعه کشور است

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: در حال حاضر ۳ کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برای بحث شهرک‌های مرزی مشترک با ایران در نظر گرفته شده‌اندبا توجه به تجربیات کشورهای توسعه یافته این امر یک نتیجه مثبت دارد

مرزهای مشترک فرصت مناسبی برای رشد و توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی اردبیل در نشست سه جانبه گمرگات ایران، آذربایجان و گرجستان عنوان کرد: در حال حاضر ۳ کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برای بحث شهرک‌های مرزی مشترک با ایران در نظر گرفته شده‌اندبا توجه به تجربیات کشورهای توسعه یافته این امر یک نتیجه مثبت دارد و علاوه بر تامین زیرساخت‌ها می‌توانیم زمینه را برای توسعه توانمندی‌های واحدهای تولیدی، حمایت از خوشه‌های صنعت و... فراهم کنیم.

وی افزود:در این زمینه یکسری تسهیلات در ایران برای سرمایه‌گذاران آن کشور بالعکس  مدنظر گرفته شده و نیز تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم می‌شود.

رئیس اتاق مشترک آذربایجان و ایران در ادامه توسعه‌ی زیرساخت‌های جاده‌ای و رفع نواقص و معایب پایانه‌های مرزی در مرزهای مشترک با کشورهای مهم طرف تجارت از جمله عراق، ترکیه و آذربایجان را یکی از مسائل مهم در توسعه تجارت از طریق مرزهای زمینی دانست.

پیرموذن در رابطه با تسهیل تجارت فرامرزی  کشورهای طرف تجارت، اولویت را کشورهای همسایه تأکید کرد و گفت: در کشورهای توسعه‌یافته، کالا یکبار اظهار و اطلاعات مشترکی شامل تعرفه گمرکی، ارزش گمرکی و کمیت کالا مبادله می‌شود و محموله‌های تجاری از گمرکات بدون توقف عبور می‌کنند.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های نوین تجاری کشور که در پی تحریم‌های ظالمانه دشمن اتخاذ شده است، ساماندهی، روانسازی و تسهیل تجارت قانونی یکی از مهم‎ترین راهکارهای پیش رو در شرایط کنونی بشمار می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه