English

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رکنی حسینی هشدار داد؛

رواج مشروبات الکلی در مجالس عروسى هرمزگان

امام جمعه ی بندرلنگه گفت: متاسفانه از جوانان و نوجوانان در مجالس عروسی با مشروبات الکلی پذیرایی می شود، وقتی جوانان و نوجوانان در این سن مست باشند باید فاتحه آن جامعه را خواند.

رواج مشروبات الکلی در مجالس عروسى هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رکنی حسینی امام جمعه ی بندرلنگه در بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی، گفت: متاسفانه امروز اغلب نوجوانان و جوانانی که در مراسمات عروسی شرکت می کنند، به جای شربت با مشروبات الکلی از آن ها پذیرایی می شود، وقتی یک جوان و نوجوان در این سن و سال مست باشد باید فاتحه آن جامعه را خواند.

حجت الاسلام سید محمدجوادرکنی حسینی اضافه کرد: فرهنگ عمومی از ویژگی های خاص و مهم برخوردار است، متاسفانه همه ی ما آن را دست کم گرفته ایم و در این مورد کوتاهی شده است.

 حجت الاسلام رکنی حسینی اذعان داشت: از تولید و ارزاق عمومی گرفته تا آخر، همه به یک نوع کم فروشی، گران فروشی و کلاه برداری  می کنند، همه  این ها به یک فرهنگ عمومی نیاز دارد.

امام جمعه ی بندرلنگه اضافه کرد: تا چندسال پیش وقتی که یک ظرف پنیر خریداری می کردیم کمی روی پنیر آب بود ولی امروزه می بینیم که.روی ظرف پنیر نصفش آب است یا اگر می خواهیم سبزی بخریم آب از سبزی هاچکه می کند و به جای یک کیلو، تنها نیم کیلو سبزی است، پس ما باید در شیوه زندگی مردم  تغییری اساسی ایجاد کنیم و همینطور دست روی دست نگذاریم چون فردا خیلی دیر است.

امام جمعه بندرلنگه در ادامه بیان کرد: چه کسی وظیفه دارد جلو این ناهنجاری ها را بگیرد و این خود درد بزرگ جامعه است باید در خصوص این موضوع مهم چاره ای اساسی اندیشیده شود، نباید از کنار این مسائل به سادگی عبور کرد و این زنگ خطری است که جامعه ما را تهدید می کند.

وی ادامه داد: یکی از چالش های بزرگ ما معضل بیکاری است که بر اثر همین بیکاری، جوانان به انحراف کشیده می شوند، زمانی که جوانان مشغول کار باشند دیگر فرصتی برای مسائل حاشیه ای ندارند، باید برای آن ها اشتغالزایی کرد تا از آسیب های اجتماعی در امان بمانند.

در ادامه جلسه علی نیکویی فرماندار بندرلنگه گفت: آیا من به عنوان فرماندار و دیگر مسئولین کار خود را به خوبی انجام داده ایم، آیا تا به امروز شهرداری و شورا و دیگر مسئولین، محلات بندرلنگه را از هر گونه آلودگی و ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی پاک کرده اند، آیا در اوقات فراغت در فصل تابستان به جوانان بهاء داده ایم یا کوتاهی کرده ایم.

نیکویی بیان کرد: بندرلنگه از پتانسیل های زیادی برخوردار است آیا از آن ها به نحو شایسته و مطلوب استفاده کرده ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: مقابله آسیب های اجتماعی نیاز مبرمی به زیرساخت ها دارد و اعضای شورای فرهنگ عمومی باید وارد کار شوند و همه باید دست به دست هم بدهیم و کاستی هایی که در این شهر وجود دارد را از پیش روی مردم برداریم تا در زندگی مردم تغییرات اساسی ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی