English

مدیرکل استاندارد کردستان:

۷۳۴ فرآورده استاندارد در کردستان تولید می شود

مدیرکل استاندارد کردستان از تولید 734 فرآورده استاندارد در کردستان براساس معیارهای اعلامی این سازمان خبر داد.

734 فرآورده استاندارد در کردستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، ژیلا یزدانی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در سالن اجتماعات مرکز فنی و حرفه‌ای ورمقانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: از آنجا که کردستان استانی مرزی است لذا کنترل کیفی واردات و صادرات در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اداره‌کل استاندارد با کمک بخش خصوصی در این راستا ارائه خدمت می‌کند.

مدیرکل استاندارد کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه طبق قانون تقویت استاندارد وظایف فرابخشی برای سازمان درنظر گرفته شده است، گفت: این قانون به نظام استاندارد اشاره دارد که تحقق آن نیاز به مساعدت دستگاه اجرایی و بخش خصوصی است.

ژیلا یزدانی با بیان اینکه قدم‌های موثری در حوزه استاندارد حلال در کشور برداشته شده است، اظهار داشت:  اگر ایران بتواند  پنج درصد از بازار عرضه محصولات حلال را به خود اختصاص دهد 2 برابر درآمدهای نفتی می‌تواند کسب درآمد کند.

وی با اشاره به اینکه استاندارد حلال فقط مختص خوراک نیست، بسته بندی، پوشاک و غیره را هم شامل می‌شود، یادآور شد: تنها مرجعی است که می تواند اعطای نشان حلال را صادر کند، سازمان استاندارد است.

مدیرکل استاندارد کردستان اعلام کرد: تاکنون 2 استاندارد حلال را در استان برای 2 واحد طیور صادر کرده‌ایم و امیدواریم دیگر واحدهای تولیدی استان هم در این راستا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون 38 آزمایشگاه همکار و یک شرکت تدوین استاندارد مطابق ضوابط استاندارد در این استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در حال حاضر 359 واحد تولیدی در استان زیرپوشش استاندارد هستند که این واحدها 734 فرآورده تولید می‌کنند.

در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی نمونه و مسئولان کنترل کیفی نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه