English

فردین صفوی:

عسل اردبیل از لحاظ میزان تولید رتبه سوم کشور را دارد

رئیس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل گفت: عسل اردبیل از لحاظ میزان تولید رتبه سوم کشور را دارد.

عسل اردبیل از لحاظ میزان تولید رتبه سوم  کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، فردین صفوی ، رئیس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل با بیان اینکه عسل اردبیل از لحاظ میزان تولید رتبه سوم  کشور را داراست گفت: سالانه ۶هزار و ۲۰۰ تن عسل در این استان تولید و روانه بازار می شود.

وی با اشاره به اینکه عسل سبلان اردبیل جایگاه ویژه ای پیدا کرده و به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر می‌شود افزود: در نمایشگاه تخصصی اربیل عراق عسل اردبیل در بین محصولات دیگر کشورها به لحاظ کیفیت رتبه اول را به خود اختصاص داد.

رئیس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل نبود صنایع تبدیلی از مشکلات صنعت زنبورداری استان خواند و گفت: خام فروشی عسل سبلان ارزش افزوده این محصول را پایین آورده و برای رهایی از این مشکل باید صنایع تبدیلی و بسته بندی در اردبیل راه اندازی شده و این ماده تولیدی جای پای محکمی در بازارهای جهانی داشته باشد.

صفوی افزود: زنبورداری کشور به عنوان یک صنعت ارزشمند با بهره‌مندی هزاران خانوار از آن و اشتغالزایی قابل توجه روز به روز در حال تبدیل شدن به یک صنعت فاخر و ارزشمند است و مسئولان با هدف حمایت از زنبورداران می توانند زمینه تولید و عرضه با کیفیت را فراهم و از واردات بی‌ رویه عسل به کشور جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: سالانه ۷۰ هزار تن عسل در کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌شودولی مشکلی که وجود دارد این است که عسل تولید شده همانند سایر محصولات تولیدی از بسته ‌بندی مناسبی برخوردار نیست.

رئیس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل افزود: متاسفانه کارخانه‌های بسته‌بندی عسل که در استان اردبیل فعال بودند بدلیل مشکلات مختلف به تعطیلی کشانده شدند و هم‌ اکنون فقط یک شرکت فعال در این زمینه وجود دارد و به همین دلیل نیاز است اقدامات لازم در راستای بسته‌بندی و عرضه به بازار انجام شود .

صفوی از ساماندهی عسل فروشان تقلبی حاشیه جاده‌ها در استان خبر داد و گفت:در سال‌های اخیر استقرار عسل فروشان تقلبی که اغلب غیربومی هستند زیان و ضرر قابل توجهی به عسل اردبیل وارد ساخته است.

وی گفت: فروش عسل در حاشیه جاده‌ها جمع آوری شده هرچند در بازار ممکن است عسل‌های تقلبی به فروش برسد و براین اساس نظارت کافی در بازار عسل با هدف عرضه عسل طبیعی و استاندارد به مردم و مهمانان انجام خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل بیان کرد:با توجه به این که عسل اردبیل ثبت جهانی شده  نیاز است مسئولان استانی برای برندسازی این محصول حمایت‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

صفوی بیان کرد: امروزه حرکت در مسیر تبلیغات بسیار حائز اهمیت است و  باید برای معرفی عسل اردبیل از این ظرفیت مهم استفاده شود تا بتوان عسل اردبیل را که جزو باکیفیت‌ترین عسل کشور است به همگان معرفی کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه