English

معاون رییس کل دادگستری استان یزد؛

شوراهای حل اختلاف موارد را به سمت صلح و سازش ببرند

معاون رییس کل دادگستری استان یزد گفت: عملکرد شوراهای حل اختلاف در شهرستان بافق باید به گونه‌ای باشدکه موارد بیشتر به سمت صلح و سازش برود.

شوراهای حل اختلاف موارد را به سمت صلح و سازش ببرند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا حداد معاون رییس کل دادگستری استان یزد در بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان بافق بیان داشت: در راستای تحقق اهداف قوه‌ قضاییه و اجرای عدالت، شوراهاخدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهند و مهمترین موضوع آن در زمینه ایجاد صلح و سازش در موارد ارجاعی به شوراها صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای شوراهای حل اختلاف در شهرستان بافق باید به گونه‌ای باشدکه محور عملکردها بیشتر به سمت صلح و سازش برود، حتی دعاوی در صلاحیت رسیدگی شورا، چراکه اقدامات قضایی در این دعاوی نیز خود بی تاثیر از افزایش وارده‌ها نیست.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: تحقق اهداف رئیس قوه قضاییه مبنی بر کاهش ورودی پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی است که نیازمند ارائه‌، راهکارها و به‌کارگیری ابزارهایی است از جمله اینکه از ظرفیت شورای حل اختلاف در باب اصلاح ذات البین استفاده شود و شوراها نیز باید فعالیت مضاعفی داشته باشند.

وی پرونده‌های منجر به صلح و سازش را یکی از از راهکارهای اصلی جلوگیری از اطاله دادرسی و کاهش پرونده‌های دادگستری ذکر کرد و گفت: طبق تأکید ریاست قوه قضاییه بر صلح و سازش در پرونده‌ها، رسیدگی‌ها نیز بر محور صلح و سازش انجام شود تا شاهد کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضائی و افزایش پرونده‌های مختومه باشیم.

حداد در ارتباط با پرونده‌‌های با موضوع تصادفات جرحی در شهرستان بافق خاطرنشان کرد: با ارسال این دسته از پرونده‌ها به شورای حل اختلاف، ما شاهد کاهش موجودی پرونده‌ها به دادسرا و محاکم وبالتبع کاهش اطاله دادرسی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه