English

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل خبر داد:

پرداخت ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی به دهیاری های اردبیل

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل از پرداخت 230 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی به دهیاری های استان اردبیل خبر داد.

پرداخت 230 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی به دهیاری های اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی رحیمی‌زاد ، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال و امسال هم ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی به دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

او افزود: در ۲ سال اخیر پنج هزار و ۶۵۶ شغل در بخش‌های گردشگری ،صنایع دستی ،کشاورزی و صنعتی روستاهای این استان ایجاد شده ‌است.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل بیان کرد: برای تحقق این میزان اشتغال در مجموع ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۲ هزار و ۴۱۸طرح اشتغال پایدار توسط بانک‌های عامل پرداخت شده‌ است.

رحیمی زاد اظهارداشت: بیشترین اشتغال در بخش کشاورزی با ۱۹ درصد در شهرستان مشگین‌شهر و کمترین آن در سرعین به میزان سه درصد ایجاد شده است.

او بیان کرد: هم‌اکنون تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان دارای برق ،۸۸ درصد خانوار روستایی دارای انشعاب گاز و ۵۵ درصد دارای شبکه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی می‌باشند.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل تعداد روستاهای زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی را ۹۷۸ روستا ذکر کرد و گفت: همچنین ۳۰ روستای استان دارای خانه‌های ورزش روستایی است.

رحیمی‌زاد ادامه داد: هزار و ۲۹ روستا دارای طرح هادی ،۴۸ روستای مدنظر گردشگری ،۱۲ روستای هدف گردشگری و بهره‌مندی ۸۵۰ روستا از خدمات اینترنت از جمله اقدامات انجام شده در استان است.

او افزود: راه‌اندازی شبکه دهکده هوشمند شامل (ایجاد فروشگاه‌ها، جاذبه‌های گردشگری، نیازمندی‌های محلی، صنایع دستی، خدمات گردشگری و کسب و کارهای محلی) در روستاها ، راه‌اندازی استارت‌آپ و ایده‌های کسب و کار روستایی با استفاده از فن‌آوری روز در روستاها، جمع‌آوری اطلاعات جامع روستایی در قالب نرم‌افزار Gis و به هنگام سازی داده‌ها و تولید نقشه‌های روستایی، شناسایی و مطالعه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستاها در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار روستایی به‌منظور رفع محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس به روستاها ، پوشش بیمه‌ای ۴۷ درصدی روستاییان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی از دیگر خدمات ارائه شده در روستاهای استان اردبیل است.

بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در هزار و ۸۵۹ روستا سکونت دارند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه