English

قائم مقام مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تعرفه ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن در صورت موثر نبودن ، افزایش می یابد

قائم مقام مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعرفه 25 درصدی صادرات سنگ آهن در دوره سه ماهه بازنگری خواهد شد و در صورت عدم موثر بودن افزایش خواهد یافت.

تعرفه 25 درصدی صادرات سنگ آهن در صورت موثر نبودن ، افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدرس خیابانی در بازدید از غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه فولاد چابهار بر ضرورت ممنوعیت واردات ریل تاکید کرد و گفت: نباید کارگران ما به دلیل صادرات مواد خام معدنی بیکار شوند.

وی گفت: کشور ما برای افق ۱۴۰۴ ایجاد ۵۵ میلیون تن فولاد را هدف گذاری کرده است این در حالی است که بزرگترین شرکتهای فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان به دلیل خام فروشی و صادرات سنگ آهن با کمبود سنگ آهن و مواد اولیه مواجه هستند.

 قائم وزیر صمت بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید با خام فروشی مواد معدنی مقابله شود . در واقع باید با ایجاد زمینه های رونق تولید، مواد خام را در کارخانجات داخلی کشور به موادی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم و سپس با صادرات شمش و سایر محصولات فولادی سود آوری و رونق اقتصادی بیشتری برای کشورمان به بار آوریم.

گفتنی است؛ ذوب آهن اصفهان در اولین گردهمایی و نمایشگاه تولید کنندگان فولاد در چابهار از 11 تا 13 مهرماه با بر پایی غرفه ای حضور فعال داشت و جمعی از مسئولین و دست اندرکاران صنعت و اقتصاد کشور با حضور در این غرفه از تولید ریل ملی و مقابله با خام فروشی مواد معدنی حمایت کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه