English

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با موج عنوان کرد:

خدمت رسانی به زائران اربعین در داخل و خارج از کشور

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به وضعیت پایگاه های جاده ای جمعیت، از خدمت رسانی به زائران اربعین در داخل و خارج از کشور، سخن گفت.

خدمت رسانی به زائران اربعین در داخل و خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حمید عرفی یگانه، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با موج با اشاره به اینکه خدمت به زائرین اربعین برای جمعیت هلال احمر استان توفیق محسوب می شود، ابراز کرد: جمعیت هلال احمر استان با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان امداد و نجات، به صورت رسمی از تاریخ 13/07/1398 خدمت رسانی در طرح اربعین را آغاز کرده است و این مهم تا 30/07/1398 ادامه خواهد داشت.

خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در داخل و خارج از کشور

عرفی یگانه عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان با 12 پایگاه امداد و نجات جاده ای که در هر پایگاه 5 نفر به صورت 24 ساعت شبانه روز مشغول به فعالیت هستند،  آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در طول مسیر پیاده روی هستند.

وی مطرح کرد: در طرح اربعین که حدود 18 روز به طول خواهد انجامید، حدود 20 دستگاه آمبولانس، 15 دستگاه خودروهای نجات و 11 دستگاه خودروی اداری، حضور دارند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در دو بخش داخل و خارج از کشور به زائران اربعین خدمت خواهد رساند، افزود: با توجه به پتانسیلی که جمعیت هلال احمر استان همدان دارد و بنابر درخواست سازمان امداد و نجات 2 دستگاه آمبولانس به همراه 4 نیرو به کشور عراق اعزام شده اند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان با اشاره به اینکه یک دستگاه تریلرحمل دارو در خاک عراق مستقر شده است، گفت: معاونت درمان جمعیت هلال احمر استان نیز، در 3 بخش از کشور عراق، تجهیزات خدماتی خود را مستقر کرده است و معاونت داوطلبان نیز 2 پزشک و 5 تکنسین دارویی را به کشور عراق اعزام کرده است.

عرفی یگانه افزود: جمعیت هلال احمر استان همدان با توجه به مسئولیت ها و خدماتی که بر عهده دارد، توان خود را در ارائه خدمات به زائرین و همینطور با توجه  به اینکه معین استان های ایلام و کرمانشاه است، در این دو صرف می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: نفرات حاضر در پایگاه ها در آماده باش 100 درصدی به سر می برند و هر گونه مرخصی کارکنان این مجموعه تا بازگشت به سلامت زائران اربعین، لغو شده است،

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان،توان خودروهای استقراری در پایگاه ها را نسبت به سال گذشته ارزیابی کرد و گفت: خودروهای حاضر در پایگا ه ها در سال جاری از توان بیشتری در اجرای عملیات برخوردار هستند.

عرفی یگانه با اشاره به ایننکه 2 تیم واکنش سریع در ملایر، مستقر هستند، ابراز کرد:  2 دستگاه آمبولانس نیز در مریانج از 23 مهرماه استقرار پیدا کرده اند  و نیروهای حاضر در این پایگاه به صورت 24 ساعت در شبانه روز حاضر و در آمادگی کامل به سر می برند.

وی یادآور شد: در مجموع، 24 پایگاه با 83 نفر به صورت شبانه روزی آماده به خدمت هستند؛ در زمینه ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، هماهنگی هایی نیز با اداره ورزش  و جوانان و همینطور اوقاف صورت گرفته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در توصیه به رانندگانی که از خودروی شخصی استفاده می کنند، گفت: با توجه به خستگی حاصل از رانندگی که در 30 کیلیومتری مانده به مقصد، خود را نشان می دهد و منجر به روی دادن اتفاقات ناگوار می شود، لازم است رانندگان به ازای هر 2:30 رانندگی، استراحتی 20 دقیقه ای برای خود درنظربگیرند و در رسیدن به مقصد بایستی صبور و شکیبا بود.

عرفی یگانه با اشاره به وظایف تیم واکنش سریع جمعیت  هلال احمر استان عنوان کرد: افراد حاضر در این تیم، آزمون ها و تخصص های لازم را گذرانده اند و به درجه ایثار نائل شده اند که در  کنترل امور مرتبط دارای تخصص لازم و کافی هستند.

وی با اشاره به خدمات مورد ارائه به زائران اربعین حسینی گفت: امدادرسانی، اسکان و تغذیه اضطراری از وظایف جمعیت هلال احمر در مخاطرات است و استان همدان در کسب درجه ایثار در کشور، رتبه دوم را داراست و در رسته امداد کوهستان نیز بانوان جمعیت استان، دارای رتبه کشوری هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه