English

آرش ادهمی:

مافیای دونات در اصفهان/ لزوم افزایش گشت های بازرسی بهداشت محیط

نخستین تولیدکننده دونات با سیب سلامت در اصفهان گفت: گشت‌های بازرسی مرکز بهداشت محیط اصفهان با توجه به مافیای دونات در اصفهان باید افزایش یابد.

مافیای دونات در اصفهان/ لزوم افزایش گشت های بازرسی بهداشت محیط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آرش ادهمی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به مافیای دونات در اصفهان گفت: مرکز بهداشت محیط باید گشت‌های بازرسی خود را افزایش دهند تا از فعالیت کارگاه‌های غیرمجاز در اصفهان جلوگیری شود.

وی بیان داشت: نخستین شرکت تولیدکننده دونات با سیب سلامت در سال ۹۷ با گرفتن پروانه کسب و مجوزهای لازم کار خود را در اصفهان آغاز نمود.

ادهمی ادامه داد: متاسفانه بعد از گذشت 9ماه  از فعالیت خود هنوز نتوانسته ایم حتی یک محصول سالم و با کیفیت خود را به آبمیوه فروشی های سطح شهر اصفهان به فروش برسانیم چرا که دونات‌های غیربهداشتی  برای آبمیوه فروشی ها سود بیشتری دارد.

نخستین تولیدکننده دونات با سیب سلامت دراصفهان گفت: کارگاه‌های غیرمجاز دونات در اصفهان محصولات غیر بهداشتی دیگری همچون گوشفیل، کیک یزدی و باقلوا نیز تولید می‌کنند و در این زمینه اجازه کار به دیگران را  نمی‌دهند.

ادهمی با اشاره به  ظرفیت تولید روزانه 15 هزار دونات در این شرکت تصریح کرد:در حال حاضر با چالشی تحت عنوان دونات‌های فله‌ای روبرو شده‌ایم‌ و نتوانسته‌ایم با آن رقابت کنیم.

نخستین تولیدکننده دونات با سیب سلامت دراصفهان گفت: دونات‌های غیربهداشتی به دلیل نداشتن فضای مناسب بهداشتی و استفاده از مواد اولیه بی کیفیت و نامرغوب حدود ۴۰ درصد کمتر از دونات های تولیدی سالم  هزینه دارد که متاسفانه در این رابطه ارگان های مسئول اقدامی انجام نداده اند.

عضو هیئت رییسه صنف نان‌های حجیم و نیمه حجیم دراستان اصفهان در ادامه این نشست بیان کرد: ۲۵۰ کارگاه فعال و بهداشتی صنف نان‌های حجیم و نیم حجیم در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که به صورت مداوم  نیز رصد می‌شوند.

محمد قجاوند گفت: در استان اصفهان حدود ۷۰۰ کارگاه زیرزمینی و غیرمجاز پخت دونات، شیرینی و باقلوا وجود دارد که فقط۲۱۰ کارگاه آن در شهر سین برخوار مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: متاسفانه مرکز بهداشت محیط و سازمان صنعت‌ ومعدن استان اصفهان در جمع‌آوری این  کارگاه‌های غیر مجاز و غیر بهداشتی کوتاهی می‌کنند.

قجاوند اظهار داشت: کارگاه های غیر مجاز به دلیل اینکه هزینه‌هایی چون بیمه،آزمایشگاه، مسئول فنی، مالیات ، بیمه و ... را ندارند محصولات تولیدی خود  را با قیمت ارزان تری به بازارمصرف عرضه می‌کنند.

عضو هیئت رییسه صنف نان‌های حجیم و نیمه حجیم استان اصفهان در پایان گفت: مردم باید در خرید یک محصول حتما به شناسه تولید، سیب سلامت ، پروانه  و مجوزهای بهداشتی دقت کنند و سپس آن محصول را خریداری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه