English

حمید لطف اللهیان:

ارتباطات بین المللی و مبادلات فرهنگی در اردبیل گسترش می یابد

شهردار کلانشهر اردبیل گفت: ارتباطات بین المللی و مبادلات فرهنگی در اردبیل گسترش می یابد.

ارتباطات بین المللی و مبادلات فرهنگی در اردبیل گسترش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حمید لطف اللهیان در دیدار با "سجاد سلطان زاده" سرکنسول ایران در ارزروم در موزه عمارت شهرداری اردبیل اظهار کرد: با هدف گسترش ارتباطات بین المللی و مبادلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اردبیل در شرق ترکیه اردبیل میزبان هئیت استانی و شهری ارزروم شده و  معرفی میشود.

 وی با بیان اینکه معرفی توانمندیهای فرهنگی و گردشگری در سطح بین المللی بسیار ضروری است، افزود: باتوجه به پروسه اداری طولانی برای خواهر خواندگی یا عقدتفاهم نامه با کشورهای همسایه تا کنون برخی فعالیت های بین المللی نتیجه بخش نبوده و بایستی این تعاملات را به رسمیت شناخته و عملی کنیم تا صرفا در حد گفتگو نباشد.

لطف اللهیان با تاکید بر افزایش فعالیت های بین المللی اردبیل بیان کرد: ما آماده پذیریش از هئیت استانی و شهری ارزروم هستیم و چنانچه این رفت و آمدها تسهیل پیدا کرده و تداوم داشته باشد براحتی میتوان مباحث فرهنگی و اقتصادی را نیز به اشتراک گذاشت.

وی با یادآوری اینکه اردبیل به نسبت تبریز و ارومیه اشتراکات طبیعی، فرهنگی بیشتری با شهر ارزروم ترکیه دارد افزود: میتوان در خصوص ورزش های زمستانی، نمایشگاههای تخصصی و  هفته های فرهنگی فعالیت های مشترکی انجام داد.

لطف اللهیان همچنین بیان کرد: این دیدارها فرصتی مناسبی برای معرفی اردبیل است و ضروری است بنحو احسن از این فرصت با فراهم سازی بستر مناسب بهره گرفت.

شهردار کلانشهر اردبیل با یادآوری برگزاری همایش مذهبی در منطقه شیعه نشین آنکارا در سال گذشته ، گفت: امام جمعه اردبیل برای بیش از ۲ هزار شرکت کننده در این همایش سخنرانی کرد و استقبال شرکت کنندگان نشان از پذیریش مبادلات فرهنگی مذهبی است.

وی ادامه داد: چنانچه تفاهم نامه ای عقد و تعهدی فی مابین ایجاد شود و بروکراسی اداری برای خواهرخواندگی کاهش یابد، شهرداری اردبیل نیز با همکاری نمایندگی وزارت کشور در اردبیل اهتمام ویژه ای برای افزایش فعالیت های بین المللی اردبیل خواهد داشت.

سجاد سلطان زاده نیز در این نشست تصریح کرد: با توجه به ازدیاد دانشجویان ایرانی و اردبیلی در دانشگاه ارزروم همایش های علمی و دانشجویی میتواند بستری برای معرفی اردبیل باشد.

وی با بیان اینکه عقد تفاهم نامه ای در خصوص برگزاری مناسبتهای فرهنگی در شهر ارزروم میتواند ظرفیت های اردبیل را معرفی کند بیان کرد: خواهر خواندگی بهانه ای برای مبادلات فرهنگی بین اردبیل و ارزروم خواهد شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ادامه داد: یک رویداد ورزشی بین المللی اسکی آلپاین تکانی برای شهر ازروم بود که باعث جذب توریست زمستانی در این شهر شد و از این رو  اردبیل نیز میتواند با بهره گیری والگوبرداری از ورزش های زمستانی ارزروم، زمستانی متفاوت داشته و جذب گردشگر کند.

وی ضمن درخواست از حمایت شهرداری از اعزام  گروههای فرهنگی به شهر  ارزروم ترکیه که شهردار اردبیل نیز موافقت کرد افزود: اجرای هفته فرهنگی اردبیل ویا سایر مناسبتهای فرهنگی مانند شب یلدا و غیره از جمله فعالیتهایی برای مبادلات فرهنگی و گسترش همکاری های چند جانبه بین این دو شهر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه