English

سد سیازاخ موتور محرکه و محور توسعه اقتصادی شهرستان دیواندره

فرماندار دیواندره در حاشیه بازدید از سد سیازاخ گفت: سد سیازاخ موتور محرکه و محور توسعه اقتصادی شهرستان دیواندره است.

سد سیازاخ موتور محرکه و محور توسعه اقتصادی شهرستان دیواندره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جعفر توان بهبود و توسعه بخش های کشاورزی، صنعت، دامداری و گردشگری را مهم ترین دستاورد آبگیری از سد سیازاخ عنوان کرد و  اظهار داشت: تامین آب شرب دیواندره، زرینه و بیجار، تامین آب مجتمع های آب شرب روستایی شهرستان، تامین آب 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی در پایاب سد و تامین آب بخش صنعت این شهرها، اهمیت توجه به بهره برداری سد سیازاخ را دو چندان کرده است.

وی با انتقاد از جانمایی سایت روستاهای گله سور و شیخ حیدر، تصریح کرد: جانمایی و طراحی که در سایت روستاهای گله سور و شیخ حیدر انجام شده است هزینه های سنگینی را بر دوش مردم این روستاها تحمیل خواهد کرد که نیازمند چاره اندیشی و تصمیمات درست و صحیح است.

فرماندار دیواندره خاطرنشان کرد؛ ده میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان را برای برون رفت از این وضعیت و تسطیح سایت های جایگزین این روستاها، اختصاص خواهد داد.

در ادامه این بازدید مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان ضمن تقدیر از پیگیری های فرماندار دیواندره برای حل مشکلات سد سیازاخ و پروژه های مرتبط با آن، اظهار داشت: سد سیازاخ نیازمند عزمی جهادی و تلاش مضاعف دست اندرکاران و حمایت مسئولان استان و شهرستان دارد.

مهندس حسنی ابراز داشت: در صورتیکه پل دسترسی روستای قلعه ولیانه که در مسیر جاده جایگزین روستاهای گله سور و دباغ قرار دارد تا اواسط سال آینده به اتمام برسد این سد تا 90 میلیون متر مکعب آبگیری خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده و اتمام اصلاحات تونل های انحرافی سد تا پایان آبان ماه سال جاری، آبگیری سیازاخ تا حجم 30 میلیون متر مکعب برسد.

وی تصریح کرد: در بازدید میدانی از این پروژه ها مشکلات و نواقص موجود بررسی شد و طی جلسه ای در مرکز استان با حضور فرماندار دیواندره و مدیران کل مرتبط، تصمیماتی عملی و قابل اجرا گرفته خواهد شد.

سد سیازاخ دیواندره از نوع سنگریزه ای با هسته رسی است که ظرفیت آن 230 میلیون متر مکعب می باشد. پیشرفت فیزیکی سد و تاسیسات وابسته در حدود 93 درصد و پیشرفت فیزیکی طرح با احتساب پروزه های مرتبط در حدود 86 درصد است.

لازم به ذکر است مدیر کل دفتر فنی استانداری صبح امروز به همراه مهندس توان فرماندار دیواندره، مدیرعامل سازمان همیاری استان، معاون شرکت مخابرات استان، معاون شرکت توزیع برق استان، مشاورین و پیمانکاران پروژه های مرتبط با سد سیازاخ و مسئولین دستگاه های خدمات رسان شهرستان با حضور در محل جانمایی روستاهای گله سور و شیخ حیدر، راه جایگزین این روستاها و کاسه سد سیازاخ بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه