English

فرمانده انتظامی کردستان خبر داد:

جرم گردانندگان دستگیر شده کانال های تلگرامی محرز شده است

فرمانده انتظامی کردستان از دستگیر شدن تعداد 9 نفر از گردانندگان کانال های تلگرامی در کردستان که جرم شان محرز شده است خبر داد.

جرم گردانندگان دستگیر شده کانال های تلگرامی محرز شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سردار علی آزادی ظهر روز شنبه در جمع خبرنگاران کردستان اظهار داشت: تعداد 9 نفر از افراد دستگیر شده با این کانال در ارتباط بوده اند که 15 شاکی حقیقی و 10شاکی حقوقی از این افراد شکایت کردند اما بحث جنبه عمومی جرم متهمین هم مطرح است البته تمام عناصر فعال این کانال شناسایی و دستگیر شدند و در صورت اثبات ارتباط افراد دیگری با کانال، دستگیری آنها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.  

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه جرم دستگیرشدگان محرز است و پرونده در مرحله دادرسی قرار دارد و هنوز دادگاه متهمین برگزار نشده است، افزود: افترا، تهمت، سلب آسایش عمومی، دلسرد کردن مردم به مدیران و نظام اسلامی برخی اتهامات دستگیرشدگان است.  

وی اضافه کرد: ارتباط با گروهک‌های معاند در خارج از کشور یکی دیگر از اتهامات گردانندگان کانال تلگرامی اعمک بوده که مستندات آن نیز موجود و ضمیمه پرونده متشکله آنها است.  

وی با بیان اینکه اعلام نام و هویت افراد وابسته به نظام در فضای مجازی با هدف ترور آنها از دیگر اعمال مجرمانه این افراد است، یادآو ر شد: 2 کانال آنتی دادگستری و کسایه تی از دیگر کانال هایی هستند که گردانندگان اعمک اقدام به ایجاد آن کرده بودند که در ابتدا گمان می‌رفت در خارج کشور راه‌اندازی شده باشند. 

سردار آزادی گفت: در 6 ماهه اول امسال 724 کیلوگرم انواع مواد افیونی در استان کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 57 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تاکید پلیس بر دستگیری خرده فروشان است افزود: همزمان با بازگشایی مدارس 98 نفر از معتادین متجاهر هم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: تعداد صدور گذرنامه در 6 ماهه اول امسال 33 هزار و 673 فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 14 هزار و 975 فقره بوده، 125 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت:‌ در این مدت ورود اتباع خارجی از طریق استان کردستان به کشور 175 هزار و 941 نفر بوده که در مقایسه با 88 هزار و 667 نفر 6 ماهه اول سال گذشته 98 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده امنیت بالای استان کردستان است.

سردار آزادی 86 درصد پرونده‌های ارجاع شده در این مدت به مشاوره در مراکز انتظامی منجر به صلح و سازش شده و از ورود آن به دادگستری جلوگیری شده است.

وی یادآور شد: در 6 ماهه اول امسال تعداد افراد دستگیر شده در رابطه با جرایم فضای مجازی 130 درصد افزایش یافته است که بیشتر پرونده‌ها در رابطه با جرایم مالی بوده است.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه از 14 تا 20 مهر به عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است در رابطه با برنامه‌های این هفته در کردستان گفت:‌ دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، عطرافشانی گلزارهای شهدا،  صبحگاه مشترک، نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی با مشارکت جامعه دانشگاهی از جمله برنامه‌های این هفته است.

سردار آزادی افزود:‌ دیدار چهره به چهره فرماندهان انتظامی با مردم، ارائه خدمات مضاعف به شهروندان در مراکز خدمات درمانی، تجلیل از بازنشستگان و خانواده کارکنان نیروی انتظامی و کوهپیمایی و پیاده‌روی از جمله دیگر برنامه‌های هفته ناجا در استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه