English

حاج باقری در گفتگو با موج مطرح کرد:

بی اهمیت شمردن تئاترهای آیینی/ دغدغه نداشتن مسئوولان

سرگروه تاتر آیینی قافله خورشید ضمن گلایه از بی‌توجهی مسئولان، از نادیده ماندن و فراموشی فعالیت مذهبی ارائه شده از سوی خود در این حوزه خبر داد.

بی اهمیت شمردن تئاترهای آیینی/ دغدغه نداشتن مسئوولان

 ناصر حاج باقری سرگروه مجموعه فرهنگی، هنری طنین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  در ارتباط فعالیت های این گروه گفت: حدود 9 سال  است که در زمینه های مذهبی برنامه های متعددی کار کرده ایم.

وی با بیان اینکه نمایش کنونی به همت جوانان کانون نور الهدی مسجدالنبی طراحی و تدوین گردیده افزود: در زمان حال به دلیل هجمه فرهنگ غرب و توجه به کارهای کمدی ، فعالیت در زمینه های مذهبی کمرنگ شده است.

حاج باقری در مورد آماده سازی تئاتر قافله خورشید توضیح داد: حدود دو ماه به صورت شبانه روزی به تمرین نمایش  پرداختیم.

وی افزود: تئاتر آیینی قافله خورشید به بیان سرگذشت سر اباعبدالله الحسین (ع) در دیر راهب توسط کشیش مسیحی می پردازد و  با هنری خلاقانه ماجراهایی از واقعه عاشورا را در چشمان تماشاگران به تصویر می کشد.

حاج باقری گفت:در این تئاتر41 نفر به ایفای نقش می پردازند و حضور بازیگر چیره دست استاد گنجعلی نیز در این تئاتر به چشم می خورد.

وی بیان داشت: نمایش آیینی مذهبی قافله خورشید هر شب در حسینیه باولگان خمینی شهر به روی صحنه می رود که با استقبال بی نظیر علاقه مندان حسین ابن علی (ع) مواجه است.

سرگروه تئاتر قافله خورشید از همراهی نکردن مسئولان شهرستان هم در بعد معنوی و هم بعد مادی ابراز گله مندی نمود و حمایت آنان را در اینگونه فعالیت های مذهبی خواستار شد.

به گزارش موج، گروه فرهنگی طنین سال گذشته تئاتر آیینی بیرق عشق را به روی صحنه برد.

تئاتر قافله خورشید

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه