English

درخواست روستائیان منطقه از موج؛

مردم روستاهای درکسان و شاه جمشیدی بیرانشهر آب آشامیدنی ندارند

اهالی روستاهای درکسان و شاه جمشیدی بیرانشهر در تماس با موج، از قطعی 15 روزه آب آشامیدنی این مناطق گلایه کردند.

مردم روستاهای درکسان و شاه جمشیدی بیرانشهر آب آشامیدنی ندارند

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، اهالی روستاهای درکسان و شاه جمشیدی بیرانشهر در تماس با موج، از قطعی آب آشامیدنی این مناطق طی 15 روز گذشته گلایه کردند و خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.

اهالی روستای شاه جمشیدی و روستای درکسان می گویند که آب آشامیدنی این دو روستای بیرانشهر از توابع شهرستان خرم آباد مدتی است قطع شده و شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان اقدام موثری در خصوص رفع این مشکل انجام نداده است.

یکی از اهالی روستای درکسان به موج، گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته، هیچ اقدامی در خصوص برقراری آب آشامیدنی مردم این روستا صورت نگرفته و اهالی مجبورند از آب چشمه جهت مصرف روزانه استفاده کنند.

در همین راستا، حسینی از اهالی روستای شاه جمشیدی نیز تصریح کرد: اهالی از قطعی آب به ستوه آمده اند، 15 روز است که آب شرب نداریم و اقدامات شرکت آبفار لرستان بی نتیجه بوده است.

اقدامات آبفار لرستان تاکنون حاصلی نداشته است

وی، ادامه داد: طی روزهای گذشته، شرکت آبفار لرستان یک نفر را با ابزار اولیه به منطقه اعزام کرد اما با دست خالی که نتیجه ای حاصل نمی شود.

حسینی، افزود: مردم روستا از روزهای آغازین شهریور ماه بدون آب آشامیدنی روزگار را سپری می کنند و حتی برای استحمام مشکل دارند.

این روستایی دغدغه‌مند، گفت: پس از مراسم روز عاشورای حسینی به واسطه شرکت در آئین گل‌مالی به حمام نیازمند بودیم که به همین منظور مجبور شدیم تا از روان آب‌ها برای استحمام استفاده کنیم.

کنتور آب داریم، خدمات دریافت نمی کنیم

وی، تاکید کرد: وقتی یک روستایی امتیاز آب آشامیدنی خریداری کرده و محل سکونتش دارای کنتور آب است، چرا نباید از خدمات اولیه شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره مند باشد ؟!.

هر تانکر آب آشامیدنی، 500 هزار ریال !

او افزود: در حال حاضر، برخی از اهالی روستاهای همجوار پس از اطلاع از موضوع قطعی آب این 2 روستا، اقدام به فروش آب آشامیدنی به وسیله تانکر می کنند و ما مجبوریم برای خرید هر تانکر آب، مبلغ 50 هزار تومان پرداخت کنیم که جمع مبالغ پرداختی این مدت سنگین بوده و تامین آن از عهده ما کشاورزان خارج است.

حسینی، گفت: مشکل آب آشامیدنی روستاهای درکسان و شاه جمشیدی با ابزارآلات اولیه مرتفع نمی شود و لازم است تا نشت یاب، بیل مکانیکی و سایر ماشین آلات مورد نیاز به منطقه اعزام شود چراکه، اقدامات صورت گرفته پیشین و شرایط موجود، شایسته این مردم نیست.

وی، ادامه داد: مسیر چاه تا منبع باید بررسی شود تا مشخص شود علت عدم پمپاژ آب به منبع چیست. لذا لازم است تا اقدام عاجل در این خصوص صورت گیرد چراکه مردم گلایه مند هستند.

مدیرعامل آبفار لرستان به موضوع ورود کند

خبرگزاری موج، از علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان تقاضا دارد موضوع قطعی آب آشامیدنی 2 روستای درکسان و شاه جمشیدی را در دستور کار قرار داده و در خصوص رفع این دغدغه مردمی، اقدام عاجل و فنی به عمل آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی