English

صادق صالحی:

ممهور بودن گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی الزامی است

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ممهور بودن گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی الزامی است.

ممهور بودن گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی الزامی است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل٬ صادق صالحی  مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم برای تامین نذورات مردمی از عموم خادم بارگاه امام حسین (علیه السلام) درخواست می‌شود تا برای تامین فرآورده‌های خام دامی نسبت به مسائل بهداشتی و مراکز خرید دقت بیشتری داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: ممهور بودن گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی یکی از مهمترین معیارها برای خرید گوشت از مراکز معتبر باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی در

و کشتار دام ایام محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید می‌شود افزود: سنت حسنه ذبح دام نذری از دیگر نکاتی است که باید برای جلوگیری از بیماری‌های انسان و دام مورد توجه قرار گیرد.

صالحی خاطر نشان کرد: متاسفانه مواردی از ابتلا تب کریمه کنگو در استان اردبیل دیده شده و از این رو دام‌های نذری باید مورد بازرسی بهداشتی قرار گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان اعلام کرد: اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی در سطح شهرهای استان برای نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های نذری پیش‌بینی شده و با مراجعه به این اکیپ ها از سلامت دام‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی یادآور شد: تمامی خدمات بهداشتی و شرعی برای دام های نذری از سوی دامپزشکی استان رایگان است.

صالحی اظهار داشت: طرح نظارت بهداشتی با هدف به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، کاهش مسمومیت‌های غذایی، اطمینان شهروندان از سلامت فرآورده‌های خام دامی و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه انجام می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه