English

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان:

روند پر شتاب سند دار کردن اراضی ملی در حال انجام است

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از روند پرشتاب احراز مالکیت اراضی ملی در کردستان خبر داد.

روند پر شتاب سند دار کردن اراضی ملی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، علی اکبر محمد پناه امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه های کردستان اظهار داشت: اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سود جو و فرصت طلب اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده است و روند اخذ سند ملی با سرعت در حال انجام است و سال گذشته نیز برای قریب ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این استان سند اخذ شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته مساحت ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از نقشه‌های سنواتی پلاک‌های ثبتی(روستاها) حوزه استحفاظی استان در اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی اصلاح و تدقیق شد.  

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: از این میزان ۹۰ هزار و ۱۴۲ هکتار آن جزء اراضی ملی و متعلق به دولت بود و از میزان اراضی ملی شده موصوف مساحت ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار فاقد اسناد مالکیت قبلی بودند که به منظور تثبیت مالکیت دولت بر اراضی موصوف، اسناد زمین های مورد نظر در سال ۱۳۹۷ صادر و اخذ شده است.

 وی تاکید کرد: مابقی اراضی ملی کاداستر شده به مساحت ۶۴ هزار و ۶۴۲ هکتار که دارای اسناد دفترچه ای بوده اند نیز به منظور جانمایی دقیق اسناد و کاداستر اراضی موصوف اسناد دفترچه ای سنواتی آن تبدیل به اسناد تک‌ برگ شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: اسناد تک برگ کاداستر شده دارای مختصات مکان مبنا بوده و موقعیت اراضی ملی و جداسازی آن از اراضی مستثنیات اشخاص را با حدود معین و مشخص تفکیک می کند.

وی گفت: با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در اواسط سال ۹۴، اصلاح نقشه های سنواتی تفکیک انفال و تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی به عنوان اولویت کاری در کنار وظایف اصلی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

محمدپناه افزود: براین اساس اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری براساس آیین نامه ها و دستوالعمل‌ها و قوانین مرتبط در پنج محور شناسایی و تشخیص، انتشار آگهی، تعیین تکلیف اراضی اختلافی و قطعیت قانونی، اصلاح و بازنگری و پیگیری صدور و اخذ اسناد مالکیت اقدامات خود را انجام می‌دهد.

معاون حفاظت واموراراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کردستان یادآور شد: طرح کاداستر اراضی ملی سال گذشته با بهره گیری از توان مشاوران و پیمانکاران مجرب در  سطح ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ هکتار و ۹۳ پلاک ثبتی در استان عملیاتی شده است.

محمدپناه اظهار داشت: از مهمترین وظایف این اداره کل، تحقق بخشیدن به اهداف سازمان جنگل ها شامل حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری است که اصلی ترین اقدام برای رسیدن به آن شناسایی، تشخیص و اعمال حاکمیت دولت و صدور اسناد اراضی ملی برای عرصه های جنگلی و مرتعی و بیشه های طبیعی بدست می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه