English

حجت الاسلام محمدباقر فلسفی:

اعتقادی به جریان اعتدال ندارم/ برای انتخابات برنامه داریم

رییس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل با اشاره به اینکه اعتقادی به جریان اعتدال ندارم، افزود: از آنجایی که سال 1392 آقای روحانی با پشتیبانی قاطع اصلاح طلبان در انتخابات پیروز شد بنابراین اخلاق سیاسی حکم می کرد که وی در تشکیل دولت ،تعیین کابینه و در تعیین استانداران از اصلاح طلبان مشاوره بگیرد که البته این اتفاق نیفتاد ولی در اواخر اعلام کردند که اصلاح طلبان شریک دولت هستند و این حفظ ظاهر بود.

 اعتقادی به جریان اعتدال ندارم/ برای انتخابات برنامه داریم

حجت الاسلام  محمدباقر فلسفی رییس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اردبیل، با اشاره به اینکه اعتقادی به جریان اعتدال ندارم، افزود: از آنجایی که سال 1392 آقای روحانی با پشتیبانی قاطع اصلاح طلبان در انتخابات پیروز شد بنابراین اخلاق سیاسی حکم می کرد که وی در تشکیل دولت ،تعیین کابینه و در تعیین استانداران از اصلاح طلبان مشاوره بگیرد که البته این اتفاق نیفتاد ولی در اواخر اعلام کردند که اصلاح طلبان شریک دولت هستند و این حفظ ظاهر بود.

وی افزود:اگر بخواهیم نقش اصلاح طلبان را در دولت محلی بررسی کنیم باید ابتدا نقش اصلاح طلبان و علت وکیفیت حضورآن در پیروزی های آقای روحانی را ارزیابی و بررسی کنیم.

اثرگذارترین چهره های دولت  چهره های اعتدالی بودند نه اصلاح طلبان

 رییس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل بیان کرد:درکابینه اول هم اعتدالی ها و چهره های معتدل یعنی افرادی که به سبک مرحوم آقای هاشمی در عرصه ی سیاست حضور پیدا کرده اند هم در دولت اول و هم در دولت دوم نقش آفرین بوده اند و اثرگذارترین چهره های دولت  چهره های اعتدالی بودند نه اصلاح طلبان و حتی در تشکیل دولت دوم اصلاح طلبان گفتند که برخی از چهره های بیش از حد معتدل را از کابینه حذف کنید از جمله رحمانی فضلی، نوبخت و واعظی ولی متاسفانه رئییس جمهور نپذیرفتند.

فلسفی تصریح کرد: این مطلب که اصلاح طلبان آقای خدابخش  استاندار سابق اردبیل را سر کار آورده‌اند درست نیست قطعا بین چهره‌هایی که در دولت اول آقای روحانی برای استانداری اردبیل یا سکان داری مدیریت اجرایی استان مطرح بودند در بین آن‌ها آقای خدابخش چهره‌ای کارآمد، کاربلد و از پیشینه قوی اجرایی برخوردار بود که مورد استقبال چهره‌های اطلاح طلب و نمایندگان وقت قرار گرفت و مقام استانداری اردبیل را تحویل گرفتند.

دردولت دوم بیشتر از دولت اول چهره های شاخص اصلاح طلب موثر بودند

وی ادامه داد: دردولت دوم بیشتر از دولت اول چهره های شاخص اصلاح طلب موثر بودند یعنی در استان برای تعیین استاندار دولت دوم پررنگ تر از دولت اول بود.

رییس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل بیان کرد: در حالت کلی آقای خدابخش اصلاح طلبان را از گوشه ی ادارات به میدان آورد و به آن‌ها اجازه فعالیت داد و در دولت دوم در زمان آقای بهنام‌جو اصلاح طلبان تقویت شدند.

از نظر اجرایی آقای بهنام‌جو نسبت به آقای خدابخش برترند

فلسفی اظهار کرد: از نظر عملکرد هر کسی ویژگی خاص خود را دارد، از نظر اجرایی آقای بهنام‌جو نسبت به آقای خدابخش برترند علی رغم اینکه دولت اول و امکانات و بودجه و موقعیت دولت در کشور حرف اول را میزد و در دوره ی دوم مشکلات و بحث نقض برجام پیش آمد.

رییس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل درباره شایعه های مربوط به  دخالت جریان اصلاحات هستیم در عزل و نصب مدیران گفت: باید بگویم که دخالت با توصیه تفاوت بسیار زیادی دارد که دخالت را نه منطق و نه ما قبول میکنیم و نه متولیان امر اجازه دخالت میدهند فرض کنیم اگر من مسئولیتی داشته باشم در حوزه ی مسئولیت خودم اجازه دخالت به دیگران نمیدهم اما توصیه قطعا به عنوان فعال سیاسی مخصوصا متولی یک جریان وظیفه ی ما دفاع از نیروهایمان‌، مشاوره دادن یا بین دو گزینه تاکید بر گزینه ی نزدیک‌تر به جریان است.

وی اظهار داشت: در زمان آقای خدابخش شورای عالی اصلاح طلبان وجود نداشت شورای عالی اصلاح طلبان دراواخر سال 95درآستانه ی سال 96 تشکیل شد قبل از آن ما ارتباط ان چنانی نداشتیم در حد دیدار های محفلی رابطه داشتیم  و البته باید بگویم در گزینه هایی که پشتیبانی کردیم بیشتر افرادی اند که بیش از دو دهه با آن ها آشنا بودیم ولی به هر حال بوده در 10یا 20درصد از افرادی که پشتیبانی کرده ایم روی برگردانده اند یا کمرنگ شده اند عملکردشان اعتدالی شده است و بیشتر از این درصد تجاوز نمیکند.

فلسفی  افزود: از نظراداری دادن یک پست ارشد به یک کارمند بدون گذراندن مراحل مختلف اجرایی در مجموعه واکنش هایی ایجاد میکند یعنی مجموعه ای که متشکل از حتی 5 کارشناس یک کارمند کم سابقه مسند بالاتری را احراز کند به کارشناسان و شخصیت آنان و تجربه ی آنها نوعی توهین تلقی میشود.

اطلاح طلبان در دولت دیده نمی شود

رییس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل تصریح کرد: توقع از جریان اصلاحات باید در حد توان و موقعیت آن جریان باشد. نه دولت، دولت اصلاحات است و نه رئیس دولت خود را اصلاح طلب میداند هر چند آقای دکتر روحانی اعلام کردند اصلاح طلبان شریک دولتند ولی  اطلاح طلبان در دولت دیده نمیشود در بین 18 وزیر میتوان گفت در نهایت یک وزیر اصلاح طلب است وقتی دولت خودش را اصلاح طلب و وابسته به اصلاحات نمیداند و به تبع دولت ملی، دولت استانی هم خود را اصلاح طلب و مدیون اصلاحات نمیداند. علی رغم اینکه مجمع نمایندگان مجلس یعنی 7نماینده مجلس مدعی اصلاح طلبی بودند و برخی خیانت کردند ،کاتبه انها در اختیار جریان اصلاحات قرار نمیگیرد که میتوانستند در جریان اصلاحات تاثیر گذار باشند و با این وجود چرا دولت استانی خود را ملزم بداند که از جریان اصلاحات مشاوره بگیرد؟ یااینکه افرادی که در جریان اصلاحات قرار دارند مخصوصا پست های اساسی و  دستگاه های اجرایی مادر را در استان جابه جا کند؟!

فلسفی بیان کرد: دولت ملی و دولت محلی معمولا از طریق پارلمان تحت فشار قرار می گیرد یا از استیضاح وزرا و کابینه و از تذکر به رئیس جمهور هراس دارد در صورتی که ما این مشکلات را نه در سطح کلان و نه در سطح محلی داریم بنابراین نمیتوانیم چه در مقیاس استانی و چه در مقیاس ملی، رئیس جمهور یا استاندار یا دولت را تحت فشر قرار بدهیم که به طور مثال سازمان صنعت و معدن را به دست شخص توانمند بسپارد.

رییس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل اظهار کرد: در صورتی می توان به ضعف یک مدیر  پی برد که ان را از جنبه های مختلف بررسی کنیم و ببینیم که ایا در صورتی که شرایط محیا بوده مدیر مورد نظر کارشکنی کرده است یا خیر. در صورت فرصت سوزی مشخص میشود که مدیر از ضعف کارشناسی و عدم تجربه لازم برخوردار می باشد.

ما برای انتخابات برنامه داریم

وی گفت: قطعا ما برای انتخابات برنامه داریم چون به عنوان یک جریان در سطح کشور و با وجود هواداران زیاد نمی توان گفت که برنامه ای نداریم ولی آیا این برنامه شامل معرفی لیست واسامی میشودیا خیر مقوله ی دیگری است که ما باید ببینیم در بین چهره هایی که امکان حضور در انتخابات پیدا میکنند و اگر بنا بر این باشد که یک نفر را در کل استان معرفی کنیم آن شخص را معرفی میکنیم که اصلاح طلب باشد و از افکار عمومی استقبال کند اما 7 نفری را که به اصلاح طلبی پایبند نباشندو تعهد ندهند معرفی نخواهیم کرد. بنابراین ماخود را ملزم میدانیم  برای احترام به هواداران و پاسداشت جریان ار معرفی نیروهای متفرقه پرهیز کنیم.

 از بین 7 نماینده ی مجلس 6 نفراز آن ها با تقاضانامه ی کتبی در لیست اصلاحات  قرار گرفته اند

فلسفی اظهار داشت: بعضی از افراد هستند که آمده اند و تقاضا تعهد کتبی داده اند که مارا در لیست انتخابات قرار دهید ولی پایبند به تعهد خود نه مانند و ما خواستیم برای حفظ ابرو تعهد نامه را افشا کنیم ولی شخص از بدو ورود به مجلس وارد فراکسیون های متفاوت مانند فراکسیون اعتدالی یا مستقل و یا سایرفراکسیون ها شده اند و در استان هم در مورد دفاع از اصلاحات و اصلاح طلبی چیزی ابراز نکرده است. از بین 7 نماینده ی مجلس 6نفراز ان ها با تقاضانامه ی کتبی در لیست قرار گرفته اند در حالی که 2نفر از انها در فراکسیون ماندند و مارا همراهی کردند.

رییس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل افزود: از نماینده باید به اندازه توانشان انتظار داشت قانونا وظیفه ی نماینده قانون گذاری و نظارت است. قانونا نماینده نمیتواند حتما در تعیین مدیر دستگاه اجرایی نقش ایفا کند.

 گفتگو از : امیدبایرام زاده

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه