English

توکل دارائی خبر داد:

برگزاری آیین ادای احترام به شیخ‌الرئیس، ابوعلی‌سینا

شامگاه سی‌ویکم مرداد ماه با حضور مسئولان و پزشکان آیین ادای احترام به شیخ‌الرئیس، ابوعلی‌سینا برگزار می شود.

برگزاری آیین ادای احترام به شیخ‌الرئیس، ابوعلی‌سینا

به گزارش خبرگزاری موج همدان، توکل دارائی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا در با اشاره به برگزاری آیین ادای احترام به شیخ‌الرئیس، ابوعلی‌سینا، گفت: آیین ادای احترام به مقام شامخ ابن‌سینای بزرگ، امسال با شکوه و جلال شایسته در شامگاه روز پنج‌شنبه 31  امرداد 1398، از ساعت 21 تا 23 در آرامگاه این حکیم جهانی برگزار می‌شود.

 

برگزاری آیین ادای احترام به شیخ‌الرئیس، ابوعلی‌سینا

توکل دارائی در تشریح جزئیات برگزاری این آیین افزود: ستاد هماهنگی استانی برای برپایی این آیین تشکیل شده است که در آن استانداری، دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا، دانشگاه بوعلی‌سینا، بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صداوسیمای مرکز همدان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و فرمانداری همدان عضویت دارند.

برنامه‌های اجرایی این آیین با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و با حضور پر رنگ پزشکان به مناسبت روز پزشک برپا خواهد شد.

رئیس روابط عمومی بنیاد بوعلی‌سینا با اشاره به برگزاری آیین ادای احترام به شیخ‌الرئیس، ابوعلی‌سینا، اضافه کرد: در این آیین سه میهمان ملی، آقایان دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و دکتر حجت‌اله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران حضور خواهند داشت و سخنرانی خواهند کرد. همچنین مهندس شاهرخی استاندار همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، دکتر حیدری‌مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا، آیت‌الله طه‌محمدی رئیس بنیاد بوعلی‌سینا درباره عظمت علمی شیخ‌الرئیس و تکریم میراث آن حکیم سخن خواهند گفت.

دارائی درباره سایر برنامه‌های این آیین توضیح داد: در این آیین از نمونه نیم‌تنه ابن‌سینای بزرگ که توسط بنیاد بوعلی‌سینا و برای نصب در خیابان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی داخلی و خارجی طراحی و تهیه شده است، پرده‌برداری می‌شود.

همچنین آیین سوگند فارغ‌التحصیلان پزشکی در کنار آرامگاه بوعلی‌سینا همچون سال های گذشته باشکوه هرچه تمام‌تر برپا می‌شود.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا برگزاری بزرگداشت ابن‌سینا که در شهر همدان به روز و هفته همدان تبدیل شده است را زمینه‌ساز معرفی هرچه بیشتر خدمات علمی و میراث ماندگار بوعلی‌سینا ذکر کرد و گفت: نسل جوان ما بیش از هر زمان دیگر به شناخت بزرگان و مفاخر ملی و دینی خویش نیازمند است و دانشمند پر آوازه و حکیم جهانی ایران، ابن‌سینای بزرگ نمونه بزرگی از داشته‌های پرافتخار تمدن ایرانی و اسلامی است؛ که بایستی آثار و اندیشه‌های او بیش از گذشته مورد توجه محافل علمی و پژوهشی قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه