English

صادق صالحی:

۲۴ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده در اردبیل کشف شد

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در قالب اجرای طرح نظارتی دامپزشکی 24 هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده در اردبیل کشف و معدوم‌سازی شده است.

24 هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده در اردبیل کشف شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای اجرای طرح‌های نظارتی عید سعید قربان در سطح استان با جدیت در حال اجرا است و خوشبختانه خدمات‌رسانی مناسبی نیز در این زمینه انجام خواهد یافت به گونه‌ای که 24 هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده در اردبیل کشف و معدوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به این که اقدامات نظارتی با جدیت اجرا می‌شود بیان کرد: ارائه خدمات رایگان اکیپ‌های دامپزشکی مستقر در میادین اصلی تمامی شهرستان‌های استان برای فردا در دستور کار قرار گرفته و حتی شرایطی فراهم شده است که اکیپ سیار دامپزشکی در منزل به صورت رایگان حضور می‌یابند تا از سلامت دام و لاشه دام قربانی اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: دامپزشکی استان اردبیل در عید سعید قربان در آماده‌باش کامل است و به همین منظور 37 اکیپ ثابت و سیار متشکل از 75 پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت و آلایش خوراکی مشارکت دارند که این مسئله در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

صالحی تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم که مخاطرات ذبح دام در خارج از  را مورد توجه قرار دهند چرا که این مسئله سبب آلودگی زیست محیطی و درگیری احتمالی با بیمارهای قابل انتقال بین انسان و دام را به دنبال دارد که به همین منظور اهمیت موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: اطمینان از خرید گوشت با مهر بهداشتی یک ضرورت مهم برای شهروندان است که امیدواریم از گوشت‌هایی که به طور غیربهداشتی پزشکی ذبح شده‌اند خودداری کنند تا این مسئله سبب فرهنگ‌سازی شود و نیز از ادامه این فرهنگ اشتباه بیش از این اجتناب شود.

وی از تشکیل 169 فقره پرونده تخلف بهداشتی در این زمینه خبر داد و بیان کرد: پرونده‌ها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است تا با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی انجام داده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه