English

در ۴ ماه امسال؛

۷۵۷ هکتار از اراضی ملی هرمزگان رفع تصرف شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از پیشگیری و رفع تصرف 757 هکتار از اراضی ملی هرمزگان در چهار ماه امسال خبر داد.

757 هکتار از اراضی ملی هرمزگان رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امید ذاکری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، اذعان داشت: در چهار ماه امسال در  118 مورد از تصرف بیش از 673 هکتار اراضی ملی در قالب تبصره ذیل ماده 55 قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع پیشگیری شده است.

ذاکری گفت: در زمینه  اجرای احکام و  خلع ید اراضی تصرفی سنواتی در چهار ماه امسال حدود 84 هکتار از اراضی ملی تصرفی سنواتی خلع ید و رفع تصرف شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: بیشترین میزان پیشگیری از تصرفات در شهرستان های حاجی آباد و بندرعباس بوده است و شهرستان های بستک، پارسیان و میناب در رتبه های بعدی رفع تصرفات قرار دارند.

وی بیان کرد: ساماندهی و هدفمند کردن گشت های حفاظت از منابع طبیعی استان، تهیه نقشه های مناطق بحرانی تصرفات و تمرکز برای پیشگیری از تصرفات در این مناطق و فعال بودن سامانه تلفنی 1504 که پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت از منابع طبیعی هرمزگان است، از مهمترین  عوامل کاهش تصرفات در هرمزگان بوده است.

امید ذاکری تصریح کرد: اطلاع رسانی های صورت گرفته، افزایش تعداد همیاران طبیعت و محافظان افتخاری و حفاظت بیش از 50 درصد از مراتع استان توسط مرتعداران در قالب پروژه حفاظت مشارکتی، از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه است، که کمک شایان توجهی به حفاظت از اراضی منابع طبیعی داشته اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به عملکرد مطلوب یگان حفاظت در کشیک تعطیلات نوروز  گفت: با برنامه ریزی های انجام شده برای پیشگیری از تصرفات اراضی ملی در ایام تعطیلات نوروز و حضور اکیپ های شبانه روزی یگان حفاظت درشهرستان ها در فروردین 98 سبب شد، هیچ تصرفی در استان رخ ندهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه