English

آیت الله سید حسن عاملی:

قلم هایی ناشایست به دنبال ایجاد اختلاف، تقابل و تنفر در استان اردبیل هستند

امام جمعه اردبیل گفت:وحدت، یکپارچگی، همدلی و عدم انشقاق در استان برای ما بسیار مهم است؛ متأسفانه قلم‌هایی ناشایست به دنبال ایجاد اختلاف، تقابل و تنفر در استان ما هستند و باز هم متاسفانه بعضی از کارهای مسئولین زمینه این تدابیر را فراهم می‌کند.

قلم هایی ناشایست به دنبال ایجاد اختلاف، تقابل و تنفر در استان اردبیل هستند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل گفت: در این چهل سال تمام دولت‌های آمریکا از دست ایران ذله شده‌اند اما ترامپ ذلیل‌تر شده است و این از برکات انقلاب اسلامی و مقاومت ملت بزرگ ما است، دولت آمریکا در برابر ایران هر چقدر بیشتر تکان بخورد میخ ذلت و ناکامی بیشتر در بدن آن‌ها فرو خواهد رفت.

وی افزود: بعضی از تحلیل‌گران معتقدند آمریکا به خوبی می‌داند که این تحریم هیچ اثری در بیرون آمدن آمریکا از باتلاق ایران ندارد اما می‌خواهد ایران را با این تحریم تحقیر کند و ما می‌گوییم تحقیر مال ملتی است که رئیس جمهورش به خبرنگاران می‌گوید حاضرم با پول شخصی خودم قیمت پهپاد ساقط شده آمریکایی توسط ایران را پرداخت کنم تا دیگر از من در خصوص این شکست سوال نکنید!!!

عاملی با اشاره به فرارسیدن ماه ذی الحجه تصریح کرد: طبق بعضی از روایات فضیلت آن از ماه مبارک رمضان بیشتر است و علما تلاش‌ها کرده‌اند تا تعارض ظاهری دو دسته روایت را حل نمایند؛ در ماه ذی الحجه دو ویژگی مهم ولایت و عبادت قرار گرفته و روز اول این ماه، روز امیرالمؤمنین است، یکی از فضایل بسیار استثنایی امیرالمؤمنین در این روز واقع شده است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: خداوند دو بار از این دهه در قرآن یاد کرده است «والفجر ولیالٍ عشر»، «واذکروا الله فی ایام معدودات» البته ذکر با غفلت جمع نمی‌شود، یکی از بزرگترین بدبختی‌ها این است که انسان با غفلت به ذی‌الحجه وارد شود و نداند که چه حرمتی و شرافتی دارد و حرمتش را ضایع کند؛ ما باید به شکرانه درک این دهه تلاش کنیم تا حق آن را اداء کنیم.

وی ادامه داد: از شب اول این ماه غفلت نشود، روزه روز اول این ماه برابر با روزه هشتاد ماه است؛ روزه روز عرفه و روزه ۹ روز اول، ثواب روزه دهر را دارد و روزه روز هشتم برابر با کفاره نود سال گناه است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: از این که مقام معظم رهبری صریحاً فرمودند که اموال و دارایی‌های قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر مصادره شود بسیار خوشحال هستیم و باید از ایشان تشکر کنیم؛ این نظر صریح رهبر معظم انقلاب به قضات اعلام شده و با اجرای آن تحول عظیمی در ریشه‌کن شدن سوداگری مواد مخدر به وجود خواهد آمد، من از تمام اهالی استان می‌خواهم در معرفی سوداگران مرگ به نیروی انتظامی همکاری کامل داشته باشند.

تحریم وزیر خارجه موفق و با شخصیت ما توسط آمریکا، نشان‌دهنده جنون در نظام دیپلماسی آمریکا است

وی همچنین با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه گفت: تحریم وزیر خارجه موفق و با شخصیت ما توسط آمریکا، نشان‌دهنده جنون در نظام دیپلماسی آمریکا است و از طرفی نیز بیان‌گر دست خالی بودن آن‌ها در تحریم می‌باشد؛ بعضی‌ها می‌گویند آمریکا می‌خواهد با این کار دهن وزیر خارجه با کیاست ما را ببندد ولی این طور نیست چون این تحریم تاثیری در مسافرت‌ها و مصاحبه‌های وی ندارد؛ بلکه علت اصلی این است که آمریکا هرچه در ترکش خود داشت پرتاب کرده و نتیجه نگرفته و حالا برای سرپوش گذاشتن به این شکست بزرگ محاسباتی به تحریم‌های غیرموثر دست می‌زند، مثل تحریم رهبر انقلاب، وزیر امور خارجه و...

خطیب جمعه اردبیل افزود: علاوه بر این که نفس این مسأله افتضاح بزرگی برای آمریکا است با مخالفت اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی با این تحریم، افتضاح بزرگتری برای دولت آمریکا درست شد.

حاج محمد باقر منصوری از مداحان بسیار شایسته و پرنفوذ این خطّه بود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: استان اردبیل و جامعه مداحی کشور و مخصوصاً جامعه مداحی استان اردبیل یک شخصیت استثنایی را از دست داد، جناب مستطاب خلد آشیان حاج محمد باقر منصوری از مداحان بسیار شایسته و پرنفوذ این خطّه بود که دیروز در حین عزاداری بر اهل بیت، ندای پروردگار خود را لبیک گفت، این ضایعه برای همه ما بسیار سخت است.

وی علاوه بر ایران در کشورهای خارجی هم محبوبیت وسیعی داشت از دیروز به طور مکرر از کشور آذربایجان اظهار تأسف و غم‌گساری می‌کنند؛ برای ایشان علو درجات و حشر با ارباب بزرگ او اباعبدالله الحسین و برای خانواده ایشان از خداوند متعال صبر و شکیبایی و تحمل توحیدی مسألت داریم.

وحدت، یکپارچگی، همدلی و عدم انشقاق در استان برای ما بسیار مهم است

 نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: وحدت، یکپارچگی، همدلی و عدم انشقاق در استان برای ما بسیار مهم است؛ متأسفانه قلم‌هایی ناشایست به دنبال ایجاد اختلاف، تقابل و تنفر در استان ما هستند و باز هم متاسفانه بعضی از کارهای مسئولین زمینه این اختلاف را فراهم می‌کند.

مسئولین استان اسرع وقت پروازهای فرودگاه پارس آباد را دایر کنند

وی گفت: من از مسئولین استان می‌خواهم هر طور شده در اسرع وقت پروازهای فرودگاه پارس آباد را دایر کنند، همچنین از مسئولان می‌خواهم تمام دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان جدید الافتتاح پارس آباد را تهیه نمایند و در خصوص معارضین کشت و صنعت قولی داده شده ولی خلف وعده شده و وثوق مردمی را از بین برده است.

آقای رئیس‌جمهور حل نشدن مشکل معارضین سفر شما به اردبیل را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: من به آقای رئیس‌جمهور عرض می‌کنم حل نشدن مشکل معارضین سفر شما به اردبیل را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و قطعاً شما در این سفر نتیجه عکس خواهید گرفت.

وی ادامه داد: راه‌های مواصلاتی شمال استان و چهار بانده شدن آن‌ها همه ردیف ملی دارند و اعتبار هم گذاشته شده است از مسئولین استان می‌خواهم به خاطر تصادفات این جاده‌ها حتماً برای تخصیص ۱۰۰ درصد تلاش کنند.

مسئولین استانی هیچ فرقی بین نقاط مختلف استان نمی‌گذارند

عاملی اظهار داشت: یک جمله هم برای اهالی شمال استان عرض کنم که یقین صد در صد داشته باشند که مسئولین استانی هیچ فرقی بین نقاط مختلف استان نمی‌گذارند؛ آنچه در استان ما نیست نگاه تبعیضی است بسیار مواظب و آگاه باشید که در موسم انتخابات برای جمع‌آوری رای برای شما قصه‌ها و روضه‌های تبعیض خواهند خواند، من از شما می‌خواهم که به هیچ کس اجازه ندهید در شما طمع بکنند و بخواهند با دست شما خانواده واحد بودن استان را محدود کنند.

وی افزود: از همین جا اعلام می‌کنم هر کاندیدایی بخواهد با سخنان تفرقه‌افکنانه و با طائفه‌گری برای خود رأی جمع کند، من اولین کسی خواهم بود که در برابر او با تمام توان خواهم ایستاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه