English

معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان اعلام کرد:

۸۵ درصد آب شرب مشترکین بوسیله سامانه آبرسانی اصفهان تامین می شود

معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: 85 درصد آب شرب مشترکین بوسیله سامانه آبرسانی اصفهان تامین می شود.

85 درصد آب شرب مشترکین بوسیله سامانه آبرسانی اصفهان تامین می شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ناصر اکبری بیان داشت: حدود 15 درصد آب شرب مشترکین در سطح استان از طریق منابع زیرزمینی تامین می شود و 85 درصد دیگر بوسیله تنها سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می شود.

وی باتاکید بر سلامت آب شرب گفت: در فصل تابستان  در پیک مصرف با افزایش دما، بیش از 15 هزار لیتر در ثانیه  آب شرب برای رفع نیاز  مشترکین در 56 شهر در استان لازم  است در حالیکه نهایت ظرفیت تامین  تصفیه خانه آب اصفهان حدود 10 هزار و300 لیتر در ثانیه است بنابراین برای رفع این  کمبود منابع زیرزمینی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

اکبری ادامه داد: میزان املاح موجود در منابع زیرزمینی در سطح استان متفاوت است بنابراین طعم و مزه آب هم با توجه به املاح موجود در آب کمی تغییر می کند اما در این آنچه مسلم است سلامت و بهداشت آب شرب در سطح  استان مورد تایید  مراکز ذی صلاح می باشد.

وی با بیان اینکه خط قرمز شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان کیفیت آب است عنوان کرد:همه روزه در فاصله زمانی کم و با دقت بسیار زیاد قبل از اینکه آب در شبکه میان مردم توزیع شود   توسط کارکنان واحد کیفی شرکت آب وفاضلاب مورد بررسی و نظارت دقیق قرار می گیرد تا از ورود هر گونه آلودگی به شبکه توزیع جلوگیری شود وبه بهترین نحو ممکن گند زذایی می گردد.

معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با اشاره به نظارت شبکه بهداشت بر کیفیت آب شرب استان گفت:بصورت مستمر مسئولان در مرکز بهداشت محیط استان با آزمایش های گوناگون کیفیت آب شرب را مورد بررسی قرار می دهند و پس از تایید ، آب در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

اکبری به نقل ازمدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان مبنی بر تغییر مزه آب گفت: تغییر مزه به دلیل تغییر EC و سختی آب با توجه به اضافه شدن منابع زیرزمینی  به آب طرح اصفهان بزرگ  است، ضمن اینکه باید توجه داشت ذائقه شهروندان به آب طرح عادت کرده است. این در حالیست که هم اکنون  کیفیت آب اصفهان به لحاظ بهداشت و سلامت مورد تایید مرکز بهداشت اصفهان است.

معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر علی رغم وجود آب کافی پشت سد زاینده رود امکان آبرسانی به شهر اصفهان به اندازه کافی وجود ندارد، ادامه داد: به همین دلیل و ناکافی بودن تامین آب از تصفیه خانه بابا شیخ علی بخشی از آب مصرفی اصفهان از محل چاه‌های تامین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه