English

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان:

انتقام جویی و رقابت‌های شغلی علل اصلی جرایم در فضای مجازی است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد انتقام جویی، رقابت‌های شغلی، کسب منابع مالی، سرگرمی انگیزه های اصلی مجرمان فضای مجازی استان است.

 انتقام جویی و رقابت‌های شغلی علل اصلی جرایم در فضای مجازی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سرهنگ مهدی دانش‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج، اظهار داشت: طی چهار ماه اول امسال 85 نفر مجرم فضای مجازی در کردستان دستگیر شده اند که 31 نفر از مجرمین زن و 54 نفر مرد هستند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به افزایش پرونده های فضای مجازی اظهار داشت: جرایم فضای مجازی استان 129 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر مجرمان در رده سنی نوجوانان و جوانان هستند ادامه داد: در طی این چهار مان مجرمین فضای مجازی زیر چهارده سال در استان نداشته‌ایم، و 15 تا 24 سال 25 درصد و 25 تا 39 حدود 60 درصد و 40 سال به بالا 15 درصد از مجرمین فضای مجازی در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان افزود: در حوزه جرایم سایبری با کسی تعارفی نداریم و هر تخلفی را در هر حوزه سایبری باشد شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی می کنیم و در طی این مدت 90 تارنما در زمینه فروش و عرضه سلاح و مهمات و اراذل و اوباش در سطح استان شناسایی شده و اقدام علیه آنها در دست انجام است.

۹ شهرستان استان کردستان دارای  مرکز پلیس فتا هستند و تنها شهرستان سروآباد فاقد این مرکز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه