English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اعلام کرد:

آغاز فاز دوم توزیع ۳۰ هزار جعبه های ایمن در مراکز بهداشت در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، از آغاز فاز دوم توزیع 30 هزارجعبه های ایمن در مراکز بهداشت در اصفهان خبر داد.

آغاز فاز دوم توزیع 30 هزار جعبه های ایمن در مراکز بهداشت در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی دهنوی گفت:دور دوم توزیع جعبه های ایمن مخصوص جزء ویژه پسماندهای خانگی در مراکز بهداشت در اصفهان توزیع شد.

وی افزود: با تداوم طرح توزیع جعبه های ایمن در بین شهروندان اصفهانی، فاز دوم این طرح با توزیع جعبه ها در مراکز بهداشت شهر و در میان بیماران خاص اجرا شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در این راستا مرکز بهداشت شماره یک اصفهان، 30 هزار جعبه ایمن دریافت کرده که دراین راستا مراکز بهداشت شهید رضاییان و امام علی (ع) میزبان بیماران دیابتی جهت توزیع جعبه های ایمن بوده است.

توزیع 21 هزار جعبه در مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان

علی دهنوی در خصوص روند توزیع این جعبه ها در مراکز بهداشت، بیان کرد: در این طرح مراکز بهداشت مناطق مختلف، مسئولیت توزیع جعبه های ایمن را در بین جامعه هدف که همگی بیماران دیابتی هستند، بر عهده گرفته و در هنگام مراجعه بیمار به مرکز بهداشت، جعبه ایمن به همراه بروشور آموزشی تحویل وی می شود.

وی با اشاره به علت انتخاب جامعه بیماران دیابتی جهت توزیع جعبه های ایمن، اضافه کرد: فاز اول این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و در مدارس سطح شهر اجرایی شد که طی آن 340 هزار جعبه ایمن در میان دانش آموزان توزیع شد و در ادامه طرح، بیماران دیابتی به دلیل دامنه گسترده و همچنین سروکار داشتن با پسماندهای ویژه مانند سرسرنگ و لانست قندخون مدنظر قرار گرفتند. به این ترتیب طرح توزیع جعبه های ایمن با هدف پوشش دهی جامعه بیماران دیابتی کلید خورده و هم اکنون در مراکز بهداشت سطح شهر در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خواستار مشارکت کلیه شهروندان اصفهان در اجرای این طرح و کمک به موفقیت آن شده و بیان کرد: جعبه های ایمن، برای ذخیره سازی اجزای ویژه پسماندهای خانگی مانند سرسرنگ، تیغ، لانست، ژیلت و باتری در نظر گرفته شده و جداسازی این دسته از پسماندها، ضمن کمک به افزایش کیفیت کمپوست مصرفی در فضای سبز شهری و جلوگیری از انتقال عوامل میکروبی و باکترایی، می تواند از آلودگی-های خطرناک در شیرابه نیز بکاهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه