English

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان خبر داد:

افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان از افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان خبر داد.

 افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حبیب معصومی   رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان با اشاره به  افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان، و  فوت ۱۰ نفر بر اثر غرق شدگی در سال‌جاری، گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته ۱۸ نفر در استان همدان غرق شدند و این نشان از لزوم توجه بیشتر به خود مراقبتی و توصیه‌های ایمنی در این زمینه دارد.

 

 افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان

معصومی با بیان افزایش آمار غرق‌شدگی طی سال‌جاری اظهار داشت: امسال به دلیل افزایش میزان بارش‌ها، محیط‌های آبی گسترش بیشتری داشته و دسترسی افراد به این فضاها از جمله برکه‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سدها بیشتر شده و به همین نسبت آمار تعداد افرادی که در این محیط‌ها غرق شده‌اند نیز با افزایش روبه‌رو شده‌است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به  افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان بر لزوم توجه به نصب علائم هشدار دهنده در حواشی سدها، رودخانه‌ها و دیگر محیط‌های آبی تأکید کرد و افزود: شنا کردن در استخر که عمق منظم و فضای ثابت دارد با شنا در دریاچه و رودخانه بسیار متفاوت است و حتی برای افرادی که شناکردن بلد هستند هم خالی از خطر نیست.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی مخاطرات شناکردن در مناطق حفاظت نشده توسط هیئت‌های ورزشی و آموزش دوره‌های کمک‌های اولیه به غریق نجات‌ها، مربیان از جمله اقداماتی است که باید در کاهش این قبیل حوادث مورد توجه قرار گیرد.

معصومی با بیان افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان، استقرار امدادگر هلال‌احمر و امکانات لازم را از جمله الزامات مورد نیاز در محیط‌های مختص شنا کردن برشمرد و عنوان کرد: باید این فرهنگ‌سازی نیز در سطح وسیعی صورت گیرد که مردم از شنا کردن در رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق حفاظت نشده پرهیز کنند.

وی با اشاره به  افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان، تاکید کرد: یادگیری فنون اولیه شناکردن، شناخت محدودیت‌های محیط شنا، آموزش کودکان از سنین ابتدایی و آگاهی از عمق آب محیط از جمله مسائلی است که باید مورد توجه افراد و خانواده‌ها قرار گیرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه