English

معاون صنایع دستی اردبیل مطرح کرد؛

تولید بیش از نیمی از رشته های صنایع دستی کشور در اردبیل

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تولید بیش از نیمی از رشته های صنایع دستی کشور در اردبیل خبر داد.

تولید بیش از نیمی از رشته های صنایع دستی کشور در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ملکه گلمغانی زاده افزود: رشته های متنوع صنایع دستی در گستره استان اردبیل وجود دارد و بیش از نیمی از رشته های صنایع دستی کشور در این استان تولید می شود که مهمترین آن بافته های داری است.

وی از معرفی آثار صنایع دستی این استان در پنجمین دوره برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی خبر داد و افزود: پنجمین دوره برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در دهه اول مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به میزبانی کرمانشاه از این رویداد، افزود: در این رویداد 25 اثر منتخب برای مرحله نهایی داوری ملی معرفی و انتخاب می شوند.

گلمغانی زاده اظهار کرد: هنرمندان استان با آثار متنوعی از رشته های گلیم بافی، ورنی بافی، قلمزنی، ملیله سازی، بافتنی های سنتی، حکاکی روی چرم، خراطی، زیورآلات سنتی، معرق منبت، مرصع کاری، حکاکی بر روی استخوان، ساخت و سازهای سنتی و خاتم کاری شرکت خواهند کرد.

وی افزود: مهارت ساخت برخی صنایع دستی تاکنون به ثبت ملی رسیده و ثبت ملی برخی  صنایع دستی تولیدی دیگر استان نیز با هدف معرفی هر چه بیشتر، صیانت و ممانعت از فراموشی و منسوخ شدن دنبال می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه