English

با حضور استاد محمدعلی بهمنی؛

آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر انتظار در سنقروکلیایی برگزار شد

در آیین اختتامیه جشنواره استانی "شعر انتظار" در سنقروکلیایی برگزار شد، استاد محمدعلی بهمنی به‌عنوان میهمان ویژه‌برنامه به قرائت شعر در وصف ائمه اطهار پرداخت.

آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر انتظار در سنقروکلیایی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر انتظار در سنقروکلیایی که با حضور الماسی معاونت فرمانداری سنقروکلیایی، خانم محمدی معاون فرهنگی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و جمعی از مردم فرهنگ دوست، پیشکسوتان و جوانان فرهنگ و ادب و هنر سنقروکلیایی، و همچنین شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد، استاد محمدعلی بهمنی به‌عنوان میهمان ویژه‌برنامه به قرائت شعر در وصف ائمه اطهار پرداختند که مورد استقبال بسیار خوب حاضرین قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی در ابتدای برنامه ضمن بیان خیرمقدم به میهمانان جشنواره افزودند: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نیروی انسانی موجود در بخش شعر و ادب آیینی شهرستان توانستیم اولین جشنواره شعر انتظار را با محوریت مهدویت و انتظار در سنقر برگزار کنیم.

کماسی آشنایی هرچه بیشتر جوانان با فرهنگ انتظار، اشاعه و ترویج فرهنگ و ادبیات آیینی و ترویج فرهنگ و ارزش‌های مکتب انتظار را ازجمله اهداف کلی جشنواره نام بردند و از مسئولان درخواست داشتند با توجه به وجود هنرمندان مستعد در این شهرستان، در خصوص تخصیص اعتبار مالی برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی هنری در شهرستان مساعدت ویژه داشته باشند.

سپس معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره بر اهمیت ویژه مسئولان به موضوع فرهنگ تأکید کرده و افزودند: مطمئن‌ترین راه رسیدن به جامعه‌ای پویا و شکوفا، رشد و توسعه فرهنگی است چراکه توسعه فرهنگی زیربنای دیگر مقوله‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره در یک جامعه است.

خانم محمدی در بخش دیگر صحبت‌هایش به مطالعه و اهمیت مطالعه در جامعه پرداختند و تمرکز بر کتاب‌خوانی را ازجمله برنامه‌های هدفمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان‌ها در سالهای اخیر دانستند و از خانواده‌ها خواستند این امر ضروری کتاب‌خوانی را در ابتدای کودکی در ذهن بچه‌ها نهادینه کنند و کودکان خود را بامطالعه و کتاب‌خوانی بزرگ کنند.

در ادامه شعرخوانی استاد محمدعلی بهمنی و شاعران برگزیده جشنواره، اجرای موسیقی گروه "آوا" از کرمانشاه، قرائت بیانیه هیئت‌داوران و اهدای جوایز و لوح تقدیر به برگزیدگان از دیگر قسمت‌های این جشنواره استانی بود.

گفتنی است که جشنواره استانی شعر انتظار به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی و انجمن ادبی بوی جوی مولیان و همکاری اداره کل استان، فرمانداری و اداره اوقاف شهرستان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه