English

سردار محمد در سفر به لرستان:

قرارگاه خاتم، ۲۵۰۰ میلیارد تومان طرح در لرستان اجرا می کند

سردار سعید محمد در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان، گفت: قرارگاه خاتم الانبیا، 2500 میلیارد تومان طرح در لرستان اجرا می کند.

قرارگاه خاتم، 2500 میلیارد تومان طرح در لرستان اجرا می کند

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان، گفت: قرارگاه خاتم، 2500 میلیارد تومان طرح در لرستان اجرا می کند.

وی افزود: این طرح‌ها در قالب 8 قرارداد و با ظرفیت اشتغال یک هزار و 500 نفر در دست اقدام هستند که پیش از این نیز 19 طرح در استان تکمیل شده و به بهره برداری شده است.

سردار محمد با اشاره به فعالیت 929 دستگاه ماشین آلات، یک هزار و 800 نیروی انسانی و هزینه 118 میلیارد تومانی قرارگاه در سیل لرستان اظهار داشت: این قرارگاه 33 هزار میلیارد تومان معادل نصف بودجه عمرانی کشور مطالبات دارد که اجرای طرح ها را تا حدودی با مشکل مواجه کرده است.

او مطالبات قرارگاه در طرح های لرستان را 565 میلیارد تومان برشمرد و افزود: 66 کیلومتر از آزاد راه 134 کیلومتری خرم آباد اراک تا ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد که تاکنون یک هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و تکمیل طرح نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

به 60 هزار لیتر سوخت در روز نیاز داریم

سعید محمد اضافه کرد: در این طرح با توجه به فعالیت 270 دستگاه ماشین راه سازی و 3 کارخانه آسفالت، روزانه 60 هزار لیتر سوخت مصرف می‌شود که این میزان مصرف سوخت تا 3 روز آینده تامین نمی‌شود، لذا همین امر موجب بروز مشکلاتی شده و خواهد شد.

طرح احداث راه آهن لرستان تعطیل است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به مشکلات مالیاتی ادامه داد: طرح راه آهن لرستان علیرغم احداث پل‌ها و پیشرفت های انجام شده تعطیل و مایه ناراحتی است که باید اوراق خوبی برای این مهم تخصیص دهند.

سرانه تخت های بیمارستانی در کشور باید به 4 درصد برسد

وی همچنین یادآور شد: سرانه تخت بیمارستانی در کشور 1/7 درصد و در لرستان کمتر است در حالی که باید به 4 درصد برسد، لذا در شرایط کنونی، همکاری برای اتمام بیمارستان 500 تختخوابی استان ضروری است.

عدم پیشرفت برخی طرح ها به دلیل عدم تخصیص اعتبار است

سردار محمد اظهار داشت: مشکل تخصیص بودجه موجب توقف طرح سد معشوره نیز شده در حالی که قرارگاه 33 میلیارد تومان در این طرح مطالبات دارد و عملیات سد تاج امیر نیز به دلیل همین مشکل و طلب 37 میلیارد تومانی متوقف است.

معاون اول رئیس جمهور پیگیر تامین اعتبار سد بختیاری باشد

فرمانده قرارگاه خاتم، ادامه داد: مقرر شد تا قرارداد سد بختیاری نیز از محل فاینانس تامین شود، لذا باید با پیگیری معاون اول رئیس جمهور، این مهم نیز در بسته یک به یک ایران و چین قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • امراله مهماندوست

    آقای محمود احمدی نژاد بهترین رئیس کشور ایران بوده است که مسکن مهر + سهام عدالت + یارانه + می خواست زمین برای احداث باغچه و باغ و کشاورزی به همه مردم ایران بدهد. خدا کند شخصی در کشور ایران رئیس جمهور شود که بتواند مقدار 15 هکتار زمین از اطراف روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاطوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را به اینجانب واگذار کند

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه