English

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور اعلام کرد:

اولویت واگذاری طرح‌های فرهنگی و تاریخی برای مرمت و بازسازی

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: واگذاری طرح‌های فرهنگی و تاریخی برای مرمت و بازسازی در اجرای طرح‌های مشارکتی و جذب بخش خصوصی از برنامه‌های مهم سازمان است.

اولویت واگذاری طرح‌های فرهنگی و تاریخی برای مرمت و بازسازی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: هم اکنون حدود ۶ هزار اثر تاریخی و فرهنگی در کشور در حال مرمت است که از این تعداد یک هزار مورد آن با مشارکت مالی این سازمان و بقیه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.

وی در نشستی با موضوع ثبت جهانی یزد، فرصت‌ها و چالش‌ها در خانه فرهنگ شهید صدوقی (ره) برگزار شد، افزود: واگذاری طرح‌های فرهنگی و تاریخی برای مرمت و بازسازی در اجرای طرح‌های مشارکتی و جذب بخش خصوصی از برنامه‌های مهم سازمان است.

وی ادامه داد: مرمت، بازسازی و احیای آثار تاریخی و فرهنگی با رعایت حقوق شهروندی، نظارت عالیه علمی به صورت اصولی با بهره‌گری از دیدگاه افراد با تجریه و مشارکت دانشگاهیان در راستای حفظ مواریث گذشتگان و مشارکت علاقه مندان صورت می گیرد.

این مسئول حوزه میراث فرهنگی ایران به اهمیت حفظ بناهای ارزشمند تاریخی و فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ آثار بر جای مانده گذشتگان که نشان دهنده سابقه روشن تاریخ و فرهنگ است، رسالت همگانی است که باید مردم دولت را در انجام ماموریتها یاری دهند.

طالبیان خاطر نشان کرد: آنچه که در مرمت آثار تاریخی و فرهنگی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد، استفاده درست از مصالح بومی، حضور همگانی و مشارکت آحاد مردم در کنار برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در حراست از تاریخ و فرهنگ این ملت و کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی