English

۱۵۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های هرمزگان نیاز به اصلاح دارد

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان گفت: 150 نقطه حادثه خیز در جاده‌های هرمزگان شناسایی و جهت تامین اعتبار به ستاد مرکزی اعلام شده که 22 نقطه مصوب شد وتا کنون 15 نقطه مرتفع شده و7 نقطه دیگر تاپایان سال به اتمام می رسد.

150 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های هرمزگان نیاز به اصلاح دارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، باقرجوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان در سومین جلسه کمیسیون راه‌های استان هرمزگان اظهار‌داشت: در بحث ایمنی راه‌ها هرجا که  پلیس براساس بازدید میدانی و تجربه  به عنوان نقطه حادثه خیز تشخیص داد باید ملکه ذهن شود و در کوتاه مدت با آشکار‌سازی و در دراز مدت با اخذا عتبارات لازم نسبت به رفع آن و نجات جان انسان‌ها اقدام شود.

باقرجوان افزود: راه‌های شریانی و ترانزیتی هرمزگان که در کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق قرار گرفته نقش حیاتی در رشد و توسعه این منطقه دارد لذا انتظار می‌رود متولیان ساخت با اعتبار مناسب نسبت به احداث راه‌های ایمن اهتمام ورزند.

باقرجوان اضافه کرد: شرکت زیر ساخت بعنوان متولی ساخت نسبت به مرتفع کردن منطقه پل غار در محور ترانزیتی بندرلنگه–بندرخمیر که بر اثر ریزش کوه در بارندگی‌های سالجاری بر روی باند جدید سواره رو تاکنون مسدود و ترافیک از کنار گذر عبور می کنند و همچنین ترانشه حاجی آباد اقدام لازم بعمل آورند.

دبیرکمیسیون ایمنی راه‌ها استان هرمزگان گفت: 150 نقطه حادثه خیز در جاده‌های هرمزگان با همکاری و تعامل پلیس راه شناسایی و جهت تامین اعتبار به ستاد مرکزی اعلام شده که 22 نقطه مصوب شد وتا کنون 15 نقطه مرتفع شده و7 نقطه دیگر تاپایان سال به اتمام می رسد.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: باتوجه به کاهش اعتبارات متاسفانه  سرقت  علایم و ترانس افزایش یافته  که ایمنی راه‌ها را به خطر می اندازد از شورای تامین درخواست داریم با سارقین و عاملین برخورد کنند.

درادامه این جلسه دهدشتیان مدیر زیرساخت گفت: یکی از مشکلات راه‌های استان در ترانشه ها موضوع هوازدگی وریزش است که برای ایمن سازی و جلوگیری از خطرات ناشی از ریزش ترانشه طرح های مناسب و خوبی توسط مشاورین برای ترانشه حاجی‌آباد ارائه شد که پس از تصویب جهت اجرابه مناقصه گذاشته می شود.

وی در خصوص ریزش کوه پل غار در بارندگی سال‌جاری بر روی باند جدیدالاحداث در محوربندرلنگه–بندرخمیر گفت: جهت ایمن سازی وجلوگیری از خطرات احتمالی باتوجه به هوازدگی ترانشه 2 کیلومتر از راه جدید را حذف و دو باند در سمت دریا تثبیت واحداث می شود که با ترانشه فاصله دارد و نقشه و دستور کار به پیمانکار ابلاغ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه