English

مدیر آب و فاضلاب منطقه ۴ اصفهان خبر داد

مهار پیاپی حادثه شبکه فاضلاب در ۳ ماهه اول سال در شمال اصفهان

مدیر آب و فاضلاب منطقه 4 اصفهان از مهار پیاپی حادثه شبکه فاضلاب طی 3 ماهه اول سال در شمال اصفهان خبر داد.

مهار پیاپی حادثه شبکه فاضلاب در 3 ماهه اول سال در شمال اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید محمد حسین صالح با اشاره به مهار پیاپی حادثه شبکه فاضلاب گفت: درسه ماه اول سال جاری حوادث شبکه فاضلاب کنار گذر اتوبان شهید چمران،خیابان لاله، اوحدی و عطار در اسرع وقت مهار شد.

وی دلیل وقوع این حوادث را فرسودگی شبکه فاضلاب دانست و عنوان کرد: قدمت شبکه فاضلاب در منطقه به بیش از 40 سال می رسد و خوردگی ناشی از فرسودگی شبکه باعث بروز حادثه گردید

صالح به یکی دیگر از عواملی که منجر به وقوع حادثه شد پرادخت و اظهار داشت: در ماههای اخیر که بارندگی قابل توجهی صورت گرفت متاسفانه آبهای سطحی ناشی از بارندگی ها به شبکه فاضلاب هدایت شدند که این امر شوک هیدرولیکی به شبکه وارد نمود و حوادثی را رقم زد.

مدیر آب و فاضلاب منطقه 4 اصفهان با اشاره به وقوع حوادث  در این منطقه افزود: در بهار سال جاری کلکتور 1600 خیابان لاله،کلکتور 1000 خیابان اوحدی،کلکتور150-70 خیابان چمران دچار حادثه شدند که عمق ،قطر و دبی زیاد از مهمترین عواملی بود که باید در مها ر این حوادث در نظر گرفته می شد.

شبکه فاضلاب شمال اصفهان

وی به عمق بیش از 9 متر شبکه فاضلاب اشاره کرد و تصریح نمود:عمده تاسیسات فاضلاب در عمق 9 متری با قطر 1600 و1000 میلیمتر بوده که فاضلاب با دبی بسیاربالا در آن جریان داشته اما با این وجود این حوادث ، با تلاش و تخصص کارکنان در کوتاهترین زمان ممکن رفع شد.

مدیر آبفا منطقه 4 وقوع حادثه خیابان لاله را یکی از بزرگترین حوادث شبکه فاضلاب دانست و بیان کرد:این حادثه بدلیل ریزش منهول فاضلاب رخ داد و حجم زیادی فاضلاب در این شبکه در جریان بود اما بدون کوچکترین پس زدگی ،با هماهنگی پلیس راهور بدون ایجاد ترافیک سنگینی  مهار شد.

وی طول شبکه فاضلاب در منطقه 4 را 800 کیلومتر برآورد کرد و خاطر نشان ساخت: طول شبکه فاضلاب در منطقه 4 حدود 800کیلومتر است که بخش زیادی از این شبکه به دلیل قدمت بیش از 40 سال نیاز به بازسازی دارد چرا که جنس لوله های بکار رفته بتنی ست که به مرور زمان دچار خوردگی گردیده است.

صالح به پروژه بازسازی شبکه فاضلاب منطقه 4 اشاره کرد و اعلام کرد:مقرر گردید در قالب طرحی بیش از 5هزار و 500 کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب در این منطقه ، با اعتباری بالغ  بر 20 میلیارد تومان بازسازی شود.

مدیر آبفا منطقه 4 گفت: اعتبار مورد نیاز بازسازی شبکه فاضلاب منطقه 4 قرار شده از طریق فایناس خارجی و اعتبارات جاری تامین گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه