English

مدیر جهاد کشاورزی دلفان:

عملیات برداشت گندم از مزارع شهرستان دلفان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی دلفان از آغاز برداشت گندم در مزارع این شهرستان خبر داد.

عملیات برداشت گندم از مزارع شهرستان دلفان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، فرود ساروقی، گفت: عملیات برداشت گندم از مزارع شهرستان دلفان آغاز شد.

رئیس جهاد کشاورزی دلفان، افزود: براساس پیش بینی کارشناسان، در سال جاری زراعی حدود 45 هزار تن محصول از مزارع دلفان برداشت خواهد شد.

وی، ادامه داد: امسال 27 هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان زیر کشت گندم رفته که براساس پیش بینی اولیه باید 70 هزار تن گندم مازاد داشته باشیم که متاسفانه بخاطر غرقاب شدن مزارع در بهار و عدم بارندگی‌های کافی، مزارع در این فصل دچار تنش شده و عملکرد واقعی به 40 تا 45 هزار تن می‌رسد.

او با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در دلفان صورت گرفته است، افزود: در جلسات ستاد برداشت با حضور بخشداران، نماینده اداره غله، تعاون روستایی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، نیروی انتظامی و سایر بخشهای ذیربط، هماهمنگی و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

10 تیم نظارتی در حال فعالیت است

ساروقی، تصریح کرد: 3 اکیپ نظارت و بخش خصوصی و اکیپ‌های 7 مرکز خدمات و کمیته فنی نظارت شهرستان فعالیت دارند و تمامی کمباین‌های ورودی به شهرستان دلفان از مسیر گردنه گشور در مسیر کرمانشاه پس از بازدید و معاینه فنی توسط اکیپ‌های نظارتی مجوز ورود و برداشت دریافت کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان با اعلام آمادگی کمیسیون‌های خرید برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان افزود: در این راستا کمیسیون‌های خرید بخش خصوصی و تعاون روستایی با ظرفیت 70 هزارتن در سطح شهرستان فعال شده‌اند.

ساروقی یادآور شد: در سال زراعی گذشته 65 هزار تن گندم از سطح 27 هزار هکتار مزرعه گندم در این شهرستان تولید شده بود که امیدواریم این رقم افزایش یابد.

دلفان، یک قطب مهم تولید گندم در لرستان است

وی گفت: این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید گندم در استان محسوب می‌شود که هر سال رتبه‌های 2 تا 3 تولید گندم در بین شهرستان های استان را به خود اختصاص می دهد.

گفتنی است شهرستان دلفان با 90 هزار هکتار زمین زراعی دیم، یکی از قطب‌های تولید حبوبات و غلات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی