English

ارتباط نامتعارف در فضای مجازی دردسر ساز شد

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: اعتماد و ایجاد ارتباطات نامتعارف در فضای مجازی به قیمت از دست رفتن آبروی افراد تمام می‌شود

ارتباط نامتعارف در فضای مجازی دردسر ساز شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی اصغر افتخاری گفت: با مراجعه یکی از شهروندان هرمزگانی مبنی بر ایجاد مزاحمت و تهدید در فضای مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکی آشنا شده بود، ادامه داد: متهم در ابتدای آشنایی از شاکی درخواست شماره تلفن می کند و سپس از طریق واتس آپ ارتباط خود را با وی ادامه می‌دهد.

این مسئول انتظامی افزود: در ادامه ارتباط نامتعارف متهم از شاکی درخواست عکس نموده و پس از جمع آوری عکس‌های شخصی، نامبرده را تهدید به انتشار آن ها می‌کند و از وی درخواست شماره تلفن‌های آشنایانش را به قصد ارتباط با دوستان خود می کند.

وی گفت: شاکی از ترس انتشار عکس‌ها با سهل‌انگاری شماره تلفن‌ها را در اختیار متهم قرار داده بود و متهم نیز پس از به دست آوردن شماره تلفن‌های آشنایان شاکی آنها را در اختیار دوستانش قرار داده و موجبات مزاحمت‌های فراوان را برای نزدیکان شاکی فراهم آورده بود.

افتخاری خاطر نشان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد متهم برای ناشناس ماندن از هویت جعلی استفاده کرده است که در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در بازجویی به عمل آمده، متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شده که با روبه‌رو شدن با مستندات و ادله جمع آوری شده لب به اعتراف گشود و مزاحمان دیگر نیز شناسایی و ادامه مزاحمت‌ها با هوشیاری افسران پلیس فتا متوقف شد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با بیان اینکه افراد در فضای مجازی قابل اعتماد نیستند، ادامه داد: قربانی ارتباط خارج از عرف در فضای مجازی خانم‌ها هستند که ممکن است به قیمت از دست رفتن آبروی فرد منتهی شود هرچند که قانون و پلیس به شدت با کسانی که با حیثیت مردم بازی می‌کنند برخورد خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت هرگونه مشکل و مزاحمت در فضای مجازی می توانند از طریق مراجعه حضوری و یا سایت پلیس فتا بخش گزارش مردمی گزارش خود را ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه