English

بوی رونق اقتصادی می آید؛

اعطای ۱۵ مجوز صنعتی و صادرات ۸ میلیون دلاری در قشم

مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از اعطای ۱۵ مجوز صنعتی و صادرات 8 میلیون دلاری در قشم خبر داد.

اعطای ۱۵ مجوز صنعتی و صادرات 8 میلیون دلاری در قشم
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد مهدی برنجی گفت: در این مدت سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کالا به سرزمین اصلی صادر شده است.
 
برنجی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ میلیون دلار کالا به قشم وارد شد که ۱۲ میلیون دلار آن شامل کالای سرمایه‌ای از جمله تجهیزات و ماشین آلات کارخانه‌ای بود.
 
وی گفت: پارسال در مجموع ۳۰ میلیون دلار کالا به خارج از کشور و ۱۸ میلیون دلار کالا به سرزمین اصلی صادر و ۴۳ میلیون دلار کالا از خارج کشور به جزیره قشم وارد شد.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شمش، سرب، روی، سیمان و کلینکر، ماهی خشک، عطر و ادکلن کالا‌هایی هستند که از جزیره قشم به مقصد کشور‌هایی مانند ویتنام، امارات متحده عربی و عمان صادر شده است.
 
برنجی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۵ مجوز فعالیت صنعتی در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت محصولات غذایی و آشامیدنی، پوشاک، محصولات شیمیایی، وسایل نقلیه موتوری و ... صادر شده است.
 
وی گفت: ۲۵ میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی شهرک صنعتی تولای قشم اختصاص داده شده که برای تامین گاز، فیبر نوری و آسفالت در نظر گرفته شده است.
 
برنجی افزود: در این شهرک لوله کشی گاز انجام شده است و در ۱۰ روز آینده، گاز به شبکه تزریق و آزمایش‌ها انجام می‌شود و در صورت موفقیت آزمایش، طرح روکش آسفالت مسیر‌های شهرک نیز آغاز می‌شود.
 
شهرک تولا هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت دارد و چهار هزار و ۲۰۰ قطعه صنعتی در آن پیش بینی شده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی