English

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان:

نقش کردستانی ها در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان برلزوم توجه به نقش مردم کردستان در دوران دفاع مقدس تأکید کرد .

نقش کردستانی ها در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ، سردار ذبیح الله مالکی امروز در بازدید از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن تمجید از برنامه های اثر گذار حوزه هنری در حوزه ایثار و شهادت گفت : آثار و تولیدات بسیار خوبی در عرصه ادبیات پایداری در سراسر کشور و دوران دفاع مقدس در استان کردستان توسط هنرمندان ، نویسندگان و رزمندگان تولید شده است که در آن نقش و جایگاه مناطق کردی به درستی بیان نشده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت : بسیاری از عزیزانی که در باب مسائل مربوط به کردستان قلمفرسایی نموده اند رویدادها و خاطرات خود را بیان نموده و لازم است به صورت ویژه و هنرمندانه به بررسی جایگاه و نقش مردم کرد در دوران مقدس پرداخته شود

مالکی ادامه داد : نقش زنان کردستانی در دوران دفاع مقدس از جمله مسائلی است که اصلا به آن توجه نشده است که یکی از مظلومیت های مردمان این سرزمین دلاور خیز می باشد .

وی تصریح نمود : در دوران جنگ تحمیلی 500 تا 600 پایگاه را در روستاهای استان داشتیم که زنان این روستا ها  علی رغم فشارها و تهدیدهای ضد انقلاب مسئولیت پخت نان نیروهای این پایگاه را برعهده داشتند .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان افزود : در عملیات والفجر 10 فرزندان این دیار خوش درخشیدند و نقش ارزنده ای را ایفاء نمودند و شهدای بسیاری را تقدیم این آب و خاک نمودند که باید تلاش نماییم این نقش آنگونه که بایسته و شایسته است برای آینده گان منعکس گردد .

وی ضمن تأکید بر ضرورت همگرایی و هم افزایی دستگاه های فرهنگی وهنری استان گفت : هرجا با در کنار هم قرار دادن توانمندی های خود کار نموده ایم نتیجه گرفته ایم و می طلبد در استان مزین شده به استان هنر و فرهنگ در جهت تقویت مبانی ارزشی و اصولی انقلاب در کنار هم به مردم استان خدمت نماییم .

مالکی همرزم شهید ورمقانی گریزی به خاطرات دوران دفاع مقدس زد و گفت : از ویژگی های شهید ورمقانی ، مردمی بودن و صداقتی بود که داشتند .

وی ادامه داد : برخلاف روال مرسوم در بین نیروهای نظامی شهید ورمقانی به هر منطقه ای که وارد می شد ، مردم را جمع نموده و ضمن معرفی کامل خود و اهداف نیروهای تحت امرشان از حمایت های مردمی تقدیر می کردند و این روراست بودن با مردم سبب شده بود با توجه به وجود نیروهای ضد انقلاب و ارعابی که نسبت به مردمی که با نیروهای دولتی همکاری داشتند ، مردمان روستاها نیروهای شهید ورمقانی را تا جلوی مقرهایشان با ماشین می رساندند .

وی بر ضرورت توجه به حضور مردمی در برنامه های مربوز به حوزه دفاع مقدس و شب های خاطره تأکید نمود و گفت : یکی از مهمترین برنامه های ما باید جذب حداکثری وایجاد فرصت جهت بیان دیدگاه های مدرمی و  شنیدن صدای منتقدان باشد .

مالکی با اشاره به برنامه ریزی حوزه هنری کردستان دربرگزاری همایش شهید شیخ الاسلام تصریح نمود : یکی از برنامه های بسیار خوبی که صورت گرفته است و می تواند در توجه دادن به نقش مردم کردستان به خوبی عمل نماید نقش علما و روحانیون کردستان در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس است که با این برنامه می توان آن را برجسته نمود .

وی ضمن  اعلام آمادگی کامل در جهت همکاری و مشارکت  در برنامه های حوزه هنری استان کردستان گفت : در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری به خوبی می توانیم در کنار هم فعالیت نموده و با توجه به پتانسیل های بالای استان در این زمینه آثار ماندگاری را خلق نماییم .

 در این دیدار که جمعی از همکاران حوزه هنری و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز حضور داشتند امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان بخشی از فعالیت های و اقدامات حوزه هنری را تشریح نمودند .  

دراین دیدار بر امضای تفاهم نامه حوزه هنری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  در راستای تهیه و برگزاری فعالیت های بهتر تأکید شد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه