English

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان:

سال گذشته قریب ۸۰۰ هکتار از مراتع کردستان طعمه حریق شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه درصد زیادی از آتش سوزی در مراتع کردستان ناشی از آتش زدن پسماند مزارع است گفت: سال گذشته قریب به 800 هکتار از مراتع کردستان در آتش سوخت.

سال گذشته قریب 800 هکتار از مراتع کردستان طعمه حریق شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سرهنگ اردشیر دولتیاری پیش از ظهر امروز جمعه در ارتباط میزان خسارات ناشی از آتش سوزی مراتع کردستان اظهار داشت: متاسفانه مراتع استان کردستان به دلایل مختلفی همچون اشتباهات انسانی و گرم شدن هوا درگیر حریق می شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان تصریح کرد: تاکنون 70 فقره آتش سوزی در این عرصه‌ها رویداده که با واکنش سریع گروه های اطفای حریق همه آنها پس از چند ساعت تلاش مهار شده است.

وی از اختصاص 22 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله، پیشگیری و اطفای حریق در عرصه‌های طبیعی این استان خبر داد و افزود: این مبلغ سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون ریال بود که امسال جهش چشمگیری داشته است.

سرهنگ دولتیاری با بیان اینکه 10 شهرستان با 23 زیر حوزه، زیر نظر منابع طبیعی اداره می‌شود، اضافه کرد: گشت زنی پیاده، موتوری، خودرویی، تجهیز جوامع و بهره برداران محلی، سمن‌ها و برگزاری دوره‌های ترویجی و آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که برای پیشگیری از وقوع حریق اجرایی شده و یا در حال اجرا است.

وی یادآور شد: اولویت مقابله با آتش سوزی در زیر حوزه های استان در مناطق جنگلی و سپس در مراتع غرب، شمال غرب و جنوب غرب است البته 40 درصد آتش سوزی‌ها به علت آتش زدن پسماند مزارع است که به مراتع و جنگل‌ها سرایت پیدا می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان با اشاره به وقوع 88 مورد آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان در سال گذشته گفت: از این تعداد 48 فقره در جنگل‌ها و 34 فقره در مراتع روی داد و 798 هکتار از عرصه‌های طبیعی در آتش سوخت.

وی تاکید کرد: به منظور مشارکت جوامع محلی و بهره برداران منابع طبیعی در پیشگیری، کنترل و مقابله با آتش سوری، 86 گروه واکنش سریع با مدیریت دهیاران در مناطق مختلف این استان تشکیل شده است.

سرهنگ دولتیاری به تهیه طرح جامع استانی پیشگیری و اطفای حریق استان برای اولین بار در کشور هم اشاره کرد و افزود: در این طرح زمان‌ها، مکان‌ها و ساعات بحرانی شناسایی شده و ارتباط نوع آتش سوزی با مکان و پوشش گیاهی تبیین شده است.

وی اظهار داشت: در ماه خرداد و فصل تابستان شاهد بیشترین میزان آتش سوزی‌ها هستیم که بیشتر علت آنها خطای انسانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه