English

استاد حوزه علمیه یزد؛

کاری که به خاطر خدا باشد همچون شهدا جاودانه است

استاد حوزه علمیه یزد گفت: هر عملی که رنگ خدایی داشته باشد حیات جاودانه دارد به خاطر همین هم شهدا جاودانه هستند.

کاری که به خاطر خدا باشد همچون شهدا جاودانه است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حجت‌الاسلام اکبر طالبی استاد حوزه علمیه یزد گفت: یاد گذشتگان موضوعی است که هم از نظر قرآن کریم هم در روایات بر آن تاکید شده که کاری شایسته و پسندیده است بویژه آنکه از فردی که یاد می‌کنیم منشا خوبی و خیری نیز بوده باشد.

وی ادامه داد: وقتی به قرآن کریم نگاه می‌کنیم در قصه‌ها و داستان‌های قرآنی آمده یاد کن از پیامبر، ولی خدا، انسان صالح و شایسته بویژه آنکه در سوره مریم چند آیه پی در پی خداوند می‌فرماید یادکن هم از مردان شایسته هم از بانویی مانند حضرت مریم سلام الله علیها.

طالبی با اشاره به اینکه یاد کردن از گذشتگان به طور عام این است که برای آنها می‌توانیم منشا اثر باشیم افزود: البته این یاد کردن برای ما نیز مفید خواهد بود بویژه آنکه از افرادی یاد کنیم که منشا خیرات و نیکی‌ها بوده‌اند.

وی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم زینی افزود: مرحوم حاج ابوالقاسم زینی پدر شهید، فرزندانی داشت که خدا اراده کرده بود داغشان را تحمل کند و این همت بلند باید ارج نهاده شود چراکه طبیعت زندگی جهان مادی فنا و نابودی است و محکم‌ترین بناها و بادوام‌ترین حکومت‌ها و قوی‌ترین انسان‌ها همه از بین می‌روند و وقتی از دنیا رفت تعلقاتش از دنیا بریده می‌شود.

این استاد حوزه با اشار به اینکه آنچه از انسان می‌ماند خوبی و اقدامات شایسته اوست گفت: اعمال صالح ابدی است و شهیدان راه خدا حیات جاودانه دارند همچنین پیامبران، امامان، دانشمندان راستین، مجاهدان راه حق و تاریخ آنها توام با ابدیت است چراکه همه اینها رنگ الهی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه