English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اعلام کرد:

رشد ۵۰درصدی موقوفات کردستان در سالجاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: موقوفات به ثبت رسیده در سالجاری در استان کردستان نشان دهنده رشد 50 درصدی به نسبت سال گذشته می باشد.

رشد 50درصدی موقوفات کردستان در سالجاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت الاسلام مصطفی نوروزی امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از اول امسال تاکنون 14 وقف جدید در استان به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان گفت: این زمین‌ها شامل 2 قطعه زمین جداگانه به وسعت 6 هزار و یک هزار و 500 متر مربع است که توسط واقفان خیراندیش حاج حسین رحیمی و حاج شریف رحمانی از اهالی روستای سویرو شهرستان بانه وقف شده است.

وی با بیان اینکه این موقوفات با نیت فعالیت‌های قرآنی و امورات مسجد روستای سویرو وقف شده است، افزود: با توجه به نبود موقوفه قرآنی در این روستا ثبت این 2 وقف تا حد زیادی می‌تواند در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در روستای سویرو تأثیر گذار باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ارزش این 2 وقف را یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از اول امسال تاکنون 14 وقف جدید در استان به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد موقوفات استان به 2 هزار و 197 مورد رسیده است، افزود: از این تعداد 562 مورد مربوط به شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره، 414 مورد مربوط به شهرستان‌های مریوان و سروآباد، 307 مورد بانه، 362 مورد سقز، 206 مورد بیجار و 348 مورد نیز مربوط به قروه و دهگلان است.

حجت الاسلام نوروزی از واقفان خواست، نیات خود را به سمت مسائل مورد نیاز جامعه از جمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان و سایر موضوعات سوق داده و باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه