English

فرماندار شهرضا:

مشارکت اجتماعی موثرترین راه مبارزه با اعتیاد است

فرماندارشهرستان شهرضا گفت: مشارکت فعال مردم و اجتماعی کردن پیشگیری از مواد مخدر موثرترین راه حل مقابله با پدیده اعتیاد به مواد مخدر است.

مشارکت اجتماعی موثرترین راه مبارزه با اعتیاد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی اصغر رفیعی نژاد در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا گفت: برای اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، انجمن ها و اماکن عمومی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه خانواده ها اصلی ترین و مهمترین نقش را در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر ایفا می کنند.

رفیعی نژاد افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در استان اصفهان در جامعه آماری شامل سه گروه معتادان، نیروی انتظامی و قاچاقچیان و معتادان دستگیر شده نزدیک به 80 در صد معتادان در محدوده سنی 18تا 40 سال قراردارند.

فرماندار شهرستان شهرضا گفت: براساس این تحقیقات 60 درصد معتادان در استان اصفهان متاهل بوده و مابقی مجرد هستند.

رفیعی نژاد تصریح کرد: 75 درصد معتادان در استان اعلام کرده اند که  دسترسی آنان به مواد مخدرآسان بوده و حدود یک ساعت طول می کشد تا به مواد مخدر دسترسی داشته باشند.

73 درصد معتادان  دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند

فرماندار شهرضا گفت: 73درصد این معتادان  دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند.

رفیعی نژاد بیان داشت: بر اساس این تحقیقات بین دوگروه که دارای سابقه مصرف مواد مخدر هستند و افرادی که فاقد سابقه مصرف مواد مخدر هستند در دسترسی آسان به مواد مخدر تفاوت چندانی وجود ندارد ومیزان دسترسی به مواد مخدر برای همه آسان است.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل توزیع و خرید و فروش از نظر توزیع کنندگان مواد مخدر ،کسب درآمد بالا ،تامین مخارح خانواده و پیدانکردن شغل مناسب است.

فرماندار شهرضا افزود: این تحقیقات اهمیت نهاد خانواده در مبارزه با مواد مخدر و ضرورت مشارکت اجتماعی جامعه و خانواده را بیش از پیش نمایان می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا با اشاره به آغاز هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر از ۵ تیرماه امسال گفت: سخنرانی فرماندار شهرستان قبل از خطبه های نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان مبارزه با موادمخدر ، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در یکی از مناطق آسیب پذیر، همایش پیاده روی خانوادگی اداری ، تشکیل زنجیره انسانی نه به اعتیاد از برنامه های شاخص این هفته است.

محمدرضا انصاری پور تصریح کرد: نشست مطبوعاتی فرماندار و روسای کمیته های تخصصی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان، بازدید از مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیادو برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های شاخص در این هفته است.

به گزارش موج، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۷ میلادی به منظور تقویت اقدامات و همکاریهای بین المللی در راستای رسیدن به جهانی عاری از اعتیاد و مصرف موادمخدر اقدام به نامگذاری روز ۲۶ ژوئن (۵تیرماه) به عنوان روز جهانی مبارزه با سوءمصرف ها و قاچاق مواد مخدر کرده که  بر این اساس همه ساله  در تمامی کشورها و مجامع ملی و بین المللی، مراسم گرامیداشت برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه