English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان خبر داد:

میزان دفع فاضلاب روستاهای کردستان بالاتر از میانگین کشوری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان با اشاره به بهره مندی 7.1 درصد روستاهای کردستان از سیستم دفع فاضلاب گفت: خوشبختانه کردستان از این لحاظ بالاتر از میانگین کشوری است.

میزان دفع فاضلاب روستاهای کردستان بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، صدیق محمدزاده صبح امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه ها اظهار داشت: اگر چه کار خوبی صورت گرفته اما فاضلاب رهاسازی شده وارد محیط زیست می شود و به آب های زیرزمینی یا سطحی نیز آسیب وارده کرده و موجب آلودگی آن می شود.

وی میزان بهره مندی از دفع بهداشتی فاضلاب در روستاهای استان را 7.1 درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با 45 صدم درصد میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه تاکنون اعتبارات اجرای دفع فاضلاب به شرکت آبفار واگذار نشده این مشکل در سراسر کشور وجود دارد و کار زیادی در این زمینه صورت نگرفته است.

محمدزاده در ادامه با اشاره به اینکه 167 روستای استان فاقد لوله کشی آب شرب هستند، اضافه کرد: آب شرب مورد نیاز این روستاها اغلب از چشمه ها و دیگر منابع آبی تامین می شود.

وی گفت: کار لوله کشی این روستاها یک بار با مشارکت خود مردم و جهادسازندگی انجام شده اما با توجه به عمر بیش از 25 سال آن، این شبکه ها نیازمند بازسازی هستند که اجرای این طرح در دستور کار شرکت آبفار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان گفت: براساس آمارها در حال حاضر فاضلاب 50 درصد از روستاهای این استان جمع آوری و هدایت می شود البته نیاز است نسبت به دفع بهداشتی فاضلاب در این روستاها اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه